پیشنهاد سردبیرمعماری

نگاهی به فاز دوم طولانی‌ترین پل شناور جهان در واشنگتن + عکس

فاز دوم طولانی‌ترین پل شناور جهان در واشنگتن در حالی ساخته شده است که دریاچه واشنگتن سیاتل آنقدر عمیق است که برجهای پشتیبان مورد استفاده برای پل معلق معمولی بایستی ارتفاعی به اندازه برج سوزن فضایی (در حدود دویست متر) داشته باشند. در نتیجه مهندسان به سراغ ساختن بزرگترین پل شناور جهان رفتند که ماه جاری میلادی تکمیل شد است. با میهن پست همراه شوید.

این در حالی است که پل قدیمی که سال ۱۹۶۳ افتتاح شده بود، اواخر سال جاری ویران خواهد شد. به گفته مقامات مسئولِ حمل و نقل، بیشتر مواد پل یا بازیافت شده یا مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد.
پل جدید یا فاز دوم طولانی‌ترین پل شناور جهان که به نام SR 520 نامگذاری شده است نه تنها طولی برابر با ۲۰۶۳۰ متر دارد بلکه دارای یکی سری ویژگی های دیگری از قبیل مسیری به عرض ۴٫۲ متر برای دوچرخه سواران و عابران پیاده است که در پل قدیمی وجود نداشت. گذشته از این مجهز به بیش از دو برابر تعداد کرجی های قبلی است و به شکلی مهندسی شده است تا نسبت به امواج، زلزله و بادهایی تا ۱۴۳ کیلومتر بر ساعت مقاوم باشد. SR 520 عریض تر هم هست و شامل لاین های همسفری در هر کدام از طرفین شده و می توان آنرا به شکلی دستکاری نمود تا در آینده بتوان از ریلهای سبک نیز بر رویش استفاده کرد.

همین طور عمر تخمینی درنظر گرفته شده برای آن حداقل ۷۵ سال است، اما دیو بچر مدیر ساخت این پل اعتقاد دارد در صورت نگهداری مناسب “تا ابد” هم دوام خواهد آورد.
برای افتتاح این پل تعداد ۱۲ هزار نفر جمع شده و این رویداد را با برگزاری یک مسابقه ۱۰ کیلومتری جشن گرفتند که با عبور از پل مزبور انجام شد. بعد از مسابقه نیز برای سرگرمی ۲۵ هزار الی ۳۰ هزار نفر مردمی که تجمع کرده بودند برنامه هایی از قبیل توزیع مواد غذایی، برپایی نمایشگاه های علمی و ارائه گواهی ثبت در کتاب رکوردهای گینس به انجام رسید.

کریس مک دونالد که مهندسی دستیار پروژه طولانی‌ترین پل شناور جهان می گوید:

این پل هرچند همانند ساختمان امپایر استیت یک سازه نمادین محسوب نمی شود، اما در قیاس با پل قبلی هم کارآمدتر است و هم از نظر زیبایی شناسی بهتر. ۱۰۰ سال بعد از این مردمی که زندگی خواهند کرد می گویند چه پل قشنگی است.”
ساخت پل جدید بیش از ۴ سال طول کشیده است که قرار است به صورت رسمی برای ترافیک غربی در تاریخ ۱۱ آوریل و برای ترافیک شرقی در تاریخ ۲۵ آوریل افتتاح شود.

با هم در میهن پست تصاویری از طولانی‌ترین پل شناور جهان در واشنگتن را تماشا می کنیم.

منبع: hdrinc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا