Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعمومیگوناگون

گرانترین دانشگاه های دنیا که دارای مدارک معتبری هستند

در این مطلب قصد داریم به معرفی گرانترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل بپردازیم .  همانطور که می دانید میزان اعتبار دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است  و به همین دلیل تفاوتی هایی نیز در میزان شهریه آنها وجود دارد . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گرانترین دانشگاه های دنیا که در این مطلب برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم همگی از برترین دانشگاه های جهان می باشند و اگر از هر کدام از آنها فارغ التحصیل شوید حتما می توانید موقعیت شغلی مناسبی برای خود بدست بیاورید. اما بهتر است نگاهی به شهریه این دانشگاه ها بیاندازید.

دانشگاه سارا لاورنس (Sarah Lawrence) :  گران‌ترین و پرهزینه‌ترین مدرک دانشگاهی متعلق است به رشته‌های تاریخ و حقوق دانشگاه سارا لاورنس با هزینه‌ ۴۰۲ هزار و ۹۶۲ دلار. این دانشگاه تاثیرگذار در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد و در ابتدا دخترانه بود تا اینکه در سال ۱۹۶۸ مختلط شد. موسس این دانشگاه آن را به یاد همسرش نام گذاری کرده است. گران‌ترین دانشگاه دنیا در نیویورک آمریکا قرار دارد. برای شروع به تحصیل در این دانشگاه یا باید فرزند خانواده‌ای میلیاردر باشید یا یکی از آن ۶۵ درصدی باشید که از بورسیه برخوردارند.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt) : تحصیل در رشته حقوق و وکالت در این دانشگاه ۳۷۵ هزار و ۶۲۰ دلار هزینه دارد. وندربیلت یک موسسه پژوهشی در نسویل ایالت تنسی که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شده است. تنها ۱۲ درصد از متقاضیان هر ساله پذیرفته می‌شوند.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه کلمبیا (Columbia) :  ۳۱۷ هزار و ۳۰ دلار برای تحصیل در رشته MBA در این دانشگاه باید پرداخت. دانشگاه کلمبیا که در منهتن نیویورک واقع است در سال ۱۷۵۴ تاسیس شده است و قدیمی ترین آموزشگاه عالی نیویورک و پنجمین دانشگاه قدیمی کشور آمریکاست. جالب است بدانید سه نفر از رئیس جمهورهای آمریکا به نام‌های تئودور روزولت، فرانکلین دلانو روزولت و باراک اوباما از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه ترینیتی(Trinity) : رشته‌های علوم سیاسی اجتماعی و حقوق در این دانشگاه ۳۰۸ هزار و ۴۹۰ دلار هزینه دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۳ تاسیس شده است و بعد از دانشگاه ییل(Yale) دومین دانشگاه قدیمی ایالت کانکتیکات است. دانشگاه ترینیتی هر ساله یک سوم متقاضیان را می‌پذیرد و در حال حاضر ۲۳۰۰ دانشجو دارد.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه سنت‌جان (St. John) : گرفتن مدرک علوم انسانی از این دانشگاه ۳۰۸ هزار و ۳۹۲ دلار هزینه دارد. این دانشگاه برخلاف دانشگاه وسار وسعت کمی دارد و در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است. این دانشگاه یک شعبه هم در سانتافه مکزیک دارد.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه بارد(Bard) : برای تحصیل در رشته موسیقی در این دانشگاه که یکی از گرانترین دانشگاه های دنیا می باشد، باید ۲۷۱ هزار و ۳۷۵ دلار بپردازید. این دانشگاه در سال ۱۸۶۰ با نام سنت‌استیون(St. Stephen )  تاسیس شد. اصولا تحصیل در این دانشگاه پرهزینه است اما رشته موسیقی از همه گران‌تر است.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه وسار (Vassar) : تحصیل در رشته علوم رسانه در این دانشگاه ۲۲۳ هزار و ۵۲۵ دلار  خرج دارد. دانشگاهی با وسعت ۱۰۰۰ هکتار واقع در نیویورک که قبلا دخترانه بوده است و الان قریب به ۲۵ سال است که جزو برترین دانشگاه‌های آمریکاست.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه کانکتیکات (Connenticut) : هزینه تحصیل در رشته‌های موسیقی و تکنولوژی در این دانشگاه  که یکی از گرانترین دانشگاه های دنیا بشمار می آید، ۲۱۹ هزار و ۹۵۰ دلار است. این دانشگاه خصوصی علوم انسانی که در سال ۱۹۹۱ بازتاسیس شد، تا سال ۱۹۶۹ مخصوص بانوان بوده است. با وجود این که رشته اقتصاد این دانشگاه شناخته شده و معروف است اما رشته‌های موسیقی و تکنولوژی در این دانشگاه پرهزینه است.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه باکنل (bucknell) : برای تحصیل رشته بیوشیمی در این دانشگاه که یکی از گرانترین دانشگاه های دنیا بشمار می آید، باید ۲۱۹ هزار و ۳۳۰ دلار پرداخت. این دانشگاه یک موسسه علوم انسانی است که در سال ۱۸۴۶ در پنسیلوانیا تاسیس شده است. تعداد رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بیشتر است که بیش از ۵۰ رشته اصلی و ۶۰ زیرشاخه هستند. این دانشگاه دارای بیشترین فارغ التحصیل ورزشکار در کشور است. رشته بیوشیمی آینده شغلی بسیار خوبی دارد و تحصیل در این رشته می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد.

گرانترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه وسلین(Wesleyan) : دوره رشته فیلم شناسی در این دانشگاه سالانه ۲۱۸ هزار و ۳۷۰ دلار هزینه در بر دارد. این دانشگاه که در کنکتیکات واقع شده است در سال ۱۸۳۱ توسط کلیسا تاسیس شده است و دانشجویانش را به انجام فعالیت‌های بشردوستانه و خدمات داوطلبانه تشویق می‌کند و در این امر موفق نیز بوده است.

گرانترین دانشگاه های دنیا

منبع   alux

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا