Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

آیا موجودات فضایی با نیروهای گرانشی در سیاره های دیگر گرفتار شده اند ؟

آیا موجودات فضایی با نیروهای گرانشی در سیاره های دیگر گرفتار شده اند ؟ این سوالی است که جدید دانشمندان برای آن پاسخی مطرح کرده اند چرا که مدت زمان زیادی است که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه کشف حیات فرازمینی در سیارات خارج از منظومه شمسی انجام می‌شود اما تاکنون نتیجه‌ ای نداشته است ؟ در ادامه با میهن پست همراه شوید.کاوش برای ارتباط و یا رصد موجودات فضایی و به عبارتی هوش فرازمینی برای دانشمندان گاهی دلسرد کننده است چرا که با وجود تحقیقات طولانی مدت بشر در این زمینه شواهد عدم وجود موجودات بیگانه روز به روز بیشتر می‌شود.

حالا یک متخصص فیزیک نجومی از آلمان دلیل قانع‌ کننده‌ای برای نیافتن مدارک وجود موجودات فضایی مطرح کرده است و گفته که احتمال دارد بیگانگان به دلیل نیروهای گرانشی شدید در سیارات دور دست به دام افتاده‌ باشند.

موجودات فضایی

مایکل هیپک، محقق مستقل رصدخانه سانبرگ در آلماندر خصوص عدم رصد موجودات فضایی می‌گوید:

یکی از چالش‌ های جست‌وجوی تمدن‌ها و موجودات فضایی این است که کاوش در فضا تولید نیروی کافی برای فرار از نیروهای گرانشی سیارات محل سکونتشان است و در مقابل نیز انسان‌ ها طی قرن گذشته توانایی پرتاب فضاپیما به آن سوی منظومه شمسی را به دست آورند بنابراین چرا حیات‌های فرازمینی قادر به توسعه دانش مشابهی نیست؟

البته به گفته هیپک، مشکل سیاراتی است که موجودات بیگانه آن را خانه می‌نامند و در این میان نیز ستاره‌ شناسان و متخصصان فیزیک نجومی گمان می‌کنند که سیارات فرازمینی قابل سکونت هستند و احتمال وجود حیات در آن ها بالاست. سیارات فرازمینی که جنس سنگی دارند و حجم توده‌ ای آن ها بالاتر از زمین است، اتمسفر ضخیم‌تری دارند. بنابراین این اتمسفر ضخیم می‌تواند از حیات‌های بیگانه‌ ساکن روی سطح آن حفاظت کند.

موجودات فضایی

هیپک در یک فرضیه دیگر می‌گوید:

احتمالا در سیارات حجم بالا، پرواز فضایی گران‌ قیمت‌ تر خواهد بود.

وی در تحقیقات جدید خود نیروی لازم برای پرتاب فضاپیما در سیارات فرازمینی را محاسبه کرده است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که فضاپیماها در سیارات فرازمینی نیاز به نیروی بسیار زیادی خواهند داشت تا بتوانند از پس کشش گرانشی این سیارات بربیایند.

 

منبع    sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا