Mihanpostاجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیرعمومیفرهنگی

برترین شهر ها برای تحصیل در سراسر جهان را بشناسید ؟

افراد همیشه قبل از مهاجرت جهت ادامه تحصیل به دنبال بهترین دانشگاه ها در زمینه مورد علاقه خود هستند اما در کنار اعتبار دانشگاهی ،  ویژگی های خاص دیگری هم وجود دارد که باعث می شود یک شهر مناسب برای ادامه تحصیل شود . در ادامه این موارد را باهم بررسی کرده و به معرفی برترین شهر ها برای تحصیل می پردازیم .

برترین شهر ها برای تحصیل اکثرا از جهاتی همچون فرهنگ مردم آن شهر ، برآورد هزینه های معیشتی در آن شهر ، امنیت و دیگر علایق شخصی مورد بررسی مهاجران  بوده و به عبارت دیگر با این موارد اولویت بندی می شوند . طبق آمار های بدست آمده توسط موسسه بریتانیایی  QS  درسالهای 2016 و  2017 ، شهر های اروپایی بیشترین تعداد مهاجران تحصیلی را نسبت به شهر های آمریکایی داشته اند.

نکته ای که همواره در رده بندی برترین شهر ها برای تحصیل مورد توجه  است  ، حضور چند دانشگاه معتبر در یک شهر می باشد . شهری همچون لندن که با داشتن  ۹  دانشگاه معتبر و مطرح دنیا در کنار هم توانسته نخبگان را در یک جا جمع کند جای بسیار مناسبی برای تحصیل است . لندن در حال حاضر رتبه یک دنیا را از نظر داشتن بهترین دانشگاه های دنیا در اختیار دارد.به همین خاطر این شهر را به مرکز کتاب فروشی های دنیا و ابر شهر دانشجویان لقب داده اند اما باید گفت هزینه های تحصیل در این شهر نسبت به شهر های دیگر اروپایی بیشتر است.

طبق این آمار بعد از لندن شهر بوستون در ایالت متحده آمریکا با داشتن ۷ دانشگاه معتبر ، رتبه دوم را دارد . پاریس هم  با داشتن ۶ دانشگاه معتبر در رتبه سوم دنیا است . دانشگاه های پاریس دارای بالاترین کیفیت آموزشی و نیز کمترین هزینه های تحصیلی نسبت به شهرهای دیگر اروپایی هستند. نیویورک نیز با ۵ دانشگاه در رتبه چهارم قرار دارد.

برترین شهر ها برای تحصیل
جدول برترین شهرها برای تحصیل در جهان

منبع  timeshighereducation

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا