گوناگون

گرمای هوا خطر آتش سوزی مراتع را افزایش داده است

81241240 5829528

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ،سرهنگ مهدی توکلی گفت: شرایط مساعدی برای ایجاد و گسترش حریق در عرصه های منابع طبیعی ایجاد شده و متاسفانه این موضوع در تمام کشور باعث افزایش آتش سوزی شده است.

وی افزود: در استان یزد نیز در یک ماه گذشته شاهد چند فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان بوده ایم.

به گفته وی در منطقه کرخنگان و چنار ناز مروست از توابع شهرستان خاتم حدود 20 هکتار از مراتع منطقه با پوشش گیاهی 30 درصد دچار آتش سوزی شد که مهار گردید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین اظهار داشت: در هفته گذشته نیز در منطقه ده بالا ، علی آباد و سانیج در شهرستان تفت شاهد چند فقره وقوع حریق در عرصه های مرتعی بوده ایم که جمعا 10هکتار از مراتع با پوشش گیاهی حدودا 35 طعمه آتش شده است .

توکلی با اشاره به اینکه وقوع حریق در مناطق صعب العبور میزان دسترسی و سرعت عمل ماموران حفاظت و نیز مردم را در مهار آتش کاهش می دهد، افزود: به عنوان مثال در منطقه ده بالا ماموران منابع طبیعی با چهار ساعت پیاده روی و حمل وسایل آتش کوب موفق به مهار حریق شده اند .

وی یکی از دلایل آتش سوزی در این منطقه را بی احتیاطی چوپانان در روشن کردن آتش و خاموش نکردن آن برشمرد که با توجه به خشکیدگی بوته ها حتی یک ته سیگار هم می تواند حریق بزرگی را باعث شود .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این اداره کل برای 6 منطقه در استان تقاضای پایگاه اطفای حریق نموده است که حداقل در سه منطقه یعنی در شهرستالنهای خاتم و تفت تاسیس پایگاه اطفای حریق ضروری است تا سرعت و کیفیت کار علی الخصوص در مناطق صعب العبور افزایش یابد

سرهنگ توکلی همچنین وجود بالگرد اطفای حریق را نیز نیز یکی از ضروریات استان دانست که نقش موثری در دسترسی و خاموش کردن سریع آتش دارد .

وی گفت با پیگیری های انجام شده بزودی تلفن رایگان 1504 بزودی در استان راه اندازی می شود که مردم می توانند هر نوع گزارشی را در مورد حریق و یا تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی در هر ساعت از شبانه روز به این یگان اطلاع دهند . ک/1

650/1968

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا