گوناگون

تشرف 50 هزار غیرایرانی به حرم مطهر رضوی در شبهای قدر

81241236 5829522

حجت الاسلام ˈعلی باقریˈ روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در سه شب قدر امسال، رواق دارالمرحمه برای عرب زبانان، رواق دارالرحمه برای انگلیسی زبانان و رواق کوثر برای اردوزبانان در نظر گرفته شده تا مراسم احیا را در آنجا برگزار کنند.

وی اظهار کرد: قرائت قرآن، دعای افتتاح، خواندن زیارت امام حسین (ع) و زیارت حضرت علی (ع)، سخنرانی، دعای جوشن کبیر و احیا، برنامه های شبهای 19، 21 و 23 رمضان ویژه زائران غیرایرانی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه در شب 23 ماه رمضان افزون بر برنامه های مزبور، سوره های مستحب این شب مانند عنکبوت و دخان قرائت می شود، افزود: هر یک از سخنرانان و مداحان این برنامه ها بین المللی و به زبان های انگلیسی، عربی و اردو مسلط هستند و به همان زبان زائران صحبت می کنند تا آنان بهره لازم را از مراسم ببرند اما قرائت دعای جوشن کبیر به زبان عربی است.

وی گفت: در شبهای 19، 21 و 23 رمضان سخنران انگلیسی زبانان ، ˈشیخ مهدی طائبˈ از طلاب کشورهای اروپایی و سخنران اردوزبانان ˈحیدر زیدیˈ از علمای هندی است.

باقری اظهار کرد: برای عرب زبانان در شبهای 19، 21 و 23 رمضان به ترتیب آیت الله ˈشیخ محسن حیدریˈ، آیت الله ˈمحمد حسن اختریˈ و ˈمحمد صافیˈ سخنرانی می کنند.

وی افزود: امسال به دلیل جمعیت اندک آذری زبانان برنامه ویژه ای برای آنان در شبهای قدر در نظر گرفته نشد.

مدیر زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: سالانه سه میلیون زائر غیرایرانی که عمدتا عرب زبان هستند به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

7489/659

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا