گوناگون

گسترش دامنه مشورت اساسى‏ ترین پایه‏ استواری نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی صبح پنج شنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دامغان در محل دفتر امام جمعه این شهر اظهار داشت: برنامه ریزی باید اصل کار شوراهای اسلامی باشد و انجام این کار با مشورت میسر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با وحدت و همدلی همراه با برنامه ریزی می توانیم بر مشکلات موجود فائق آئیم و این مهم باید سرلوحه کار شوراها قرار گیرد.

سرمایه گذاری فکری مهمترین ضرورت شوراهای اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه در شوراهای شهری و روستایی باید سرمایه گذاری فکری صورت گیرد اظهار داشت: این مهم بر رشد و توسعه منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

ترابی تصریح کرد: اگر شوراها از فکر و دیدگده های یکدیگر بهره گیرند می توانند به موفقیت هایی که مد نظرشان است دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات و همایش های شوراهای شهری و روستایی نباید سالی یکبار برگزار شود بلکه باید این جلسات به حداقل دوبار افزایش یابد تا اعضا بتوانند مسائل و مشکلات را مطرح و در راستای حل آنها به هم کمک کنند.

کارهای فرهنگی در دستور کار شوراها قرار گیرد

امام جمعه دامغان با شاره به نامگذاری سالجاری با تاکید بر اینکه انجام کار فرهنگی باید در دستور کار شوراها قرار گیرد که متاسفانه از این موضوع مهم غافل بوده ایم، خاطرنشان ساخت: اگر کارهای فرهنگی اصلاح شود می توانیم اقتصادی را نیز اصلاح کنیم.

ترابی گفت: همه ما باید با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری به فرهنگ جامعه کمک و از این راه رهنمودهای معظم له را عملی کنیم.

ضرورت شناسنامه دار شدن روستاهای دامغان/ انتظارات باید با واقعیت ها نزدیک باشد

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت شناسنامه دار شدن روستاهای این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: این امر به رشد و توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

عبدالرحمان رستمیان همچنین با اشاره به ظرفیت های روستاهای شهرستان دامغان در بخش تولید و گردشگری، گفت: بهره گیری از دنیای مجازی و ایجاد سایتی برای معرفی این ظرفیت ها در جذب سرمایه گذار بسیار موثر است.

وی با بیان این مطلب که باید انتظار خودمان را از دولت واقعی کنیم اظهار داشت: 25 درصد اعتبارات امسال در اختیار روستاها قرار می گیرد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه پنج هزار روستا در کشور وجود دارد تصریح کرد: باید کوشید با بهره گیری از اعتبارات سهم هر روستا را در اجرای طرح ها مشخص و خدمات خوبی ارائه داد.

رستمیان با بیان اینکه دولت روحانی با تدبیر دارد عمل می کند افزود: همه ما باید کمک کنیم که دولت در اجرای طرح ها و برنامه خوب پیش برود و دولت نیز به وظایف خود در خدمت رسانی به آحاد جامعه خوب گام بردارد.

آغاز آموزش دهیاران استان سمنان/ ایجاد شورای فرهنگی در روستاها

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری سمنان نیز در این نشست از برگزاری کارگاه آموزش دهیاران استان خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی از 20 اردیهشت ماه جاری آغاز می شود.

کمال طاهریان افزود: دهیاران در این دوره آموزشی با موضوعاتی شامل امور مالی، عمرانی و … آشنا می شوند.

وی از ایجاد شورای فرهنگی در روستاهای استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این امر با توجه به نامگذاری سالجاری و اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه برای نخستین در استان اتفاق می افتد که در آن موضوعات فرهنگی و اجتماعی هر روستا رصد و به نیازها پاسخ داده می شود.

در این نشست نمایندگان شوراهای اسلامی بخش های امیرآباد و مرکزی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

نشست شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان دامغان از سوی شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا