گوناگون

نقش اثرگذار معلم در تحولات اجتماعی/ معلمان به دانایی محوری توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کمرئی پیش از ظهر امروز در مراسم سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم در شهرستان ملارد ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: در خصوص مقام معلمی نمی توانیم نگاه جامع و کاملی داشته باشیم چون از هر زاویه ای که به مقام معلمی نگاه کنیم به قدری این دایره فراخ و گسترده است که نمی توان تمام ابعاد آن را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار معلم در تحولات اجتماعی افزود: به دلیل جایگاه اجتماعی وزین این قشر در تحولات اجتماعی و سطح تعاملات با جمعیت وسیع دانش آموزی، معلمان دارای نقشی برجسته در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

این مسئول عنوان کرد: در سند چشم انداز کشور نیز بر دانایی و دانایی محوری بسیار تاکید شده که لازمه آن نقش تربیتی و آموزشی معلم است.

باید نگاه تولیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم نه مصرفی

در ادامه این مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملارد اظهار داشت: در نظر گرفتن بودجه 26 درصدی برای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید نشان دهنده توجه بالای این دولت به امر تعلیم و تربیت است.

علی فدایی گفت: باید نگاه تولیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم نه مصرفی، تا به نتایج مطلوب برسیم.

شأن و جایگاه معلمان پایدار و پابرجاست

فرماندار شهرستان ملارد نیز در این مراسم اعلام کرد: شهید مطهری و شهید شریعتی، معلم انقلاب بودند، مطهری حماسه ساز بود و شریعتی تأمین بخش در انقلاب ایران، در واقع این دو استاد در انقلاب ایران نقش مهمی داشتند.

داوود کرمی یادآور شد: در واقع اساتید شهید مطهری و شریعتی در ایدئولوژی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند.

وی اعلام کرد: از شهرستان ملارد دو نفر نماینده در سطح کشور، سه نفر در استان و 52 نفر در سطح منطقه انتخاب شدند.

گفتنی است که در پایان مراسم از معلمان نمونه ملارد، خانواده شهدا، ایثارگران، بازنشستگان فرهنگی، بیماران فرهنگی با حضور مسئولین تجلیل و قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا