گوناگون

‌رویش بیش از 15 رقم سیب در سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تنوع ارقام سیب کشت شده در این استان، گفت: بیش از 15 رقم انواع سیب در باغات این استان می‌روید.

لطف‌الله رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اعلام این خبر اظهار کرد: سیب توسرخ، منحصربفرد‌ترین گونه سیب کشور‌، گونه اندمیک و بومی این استان است که علاوه بر پوست، گوشت آن نیز سرخ‌رنگ است.

وی از پیش بینی برداشت بالغ بر 39 هزار تن سب در استان سمنان تا پایان فصل برداشت خبر داد و اظهار کرد: سطح زیرکشت سیب در این استان 2 هزار و 448 هکتار است که شامل 932 هکتار نهال و یکهزار و 516 باغ بارور است.

وی با اشاره به وجود تنوع ارقام تولید سیب در استان سمنان تصریح کرد: این تنوع ارقام سبب شده فصل برداشت این محصول از خرداد ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه داشته باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیب گلاب را از انواع ارقام بهاره سیب در استان سمنان عنوان کرد و گفت: این رقم سیب از اواسط خرداد ماه وارد بازار مصرف می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: سیب‌های تابستانه شامل “دل بار استیوال، گالا” و… که دارای طعم و مزه منحصر هستند، جایگاه ویژه‌ای را در بازار میوه به خود اختصاص دادند.

رضایی، ارقام پاییزه سیب در استان را شامل رقم “رد دلیشز، گلدن دلیشز، برابرن، فوجی، گرانی اسمیت و…” برشمرد و افزود: این محصولات نیز در برخی مناطق تا اواخر مهرماه بر روی درختان دیده می‌شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا