گوناگون

آموزش ناپذیری، علت بیسوادی گروه سنی 10 تا 20 ساله خراسان شمالی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در سطح استان موضوع آموزش ناپذیری، بیشترین علت بیسوادی گروه سنی 10 تا 20 سال است.

مهدی مودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سوادآموزی برای رده سنی 10 تا 20 سال در سطح استان با توجه به بررسی‌ها تعداد 825 نفر بیسواد در این رده سنی در خراسان شمالی جود دارد.

وی ادامه داد: بیشترین دلیل بیسوادی این گروه سنی، آموزش ناپذیری آنان بوده و به برخی نیز فوت‌ یا عقب مانده ذهنی هستند.

مودی با اشاره به این که از مجموع بیسوادان رده سنی 10 تا 20 سال در سطح استان تاکنون 26 نفر جذب آموزش‌های این سازمان شده‌اند، افزود: با توجه به این که پالایش اسمی تعداد بیسوادان استان در حال اتمام است، بنابراین آمار نهایی تعداد این بیسوادان تا پایان مهر ماه امسال اعلام می‌شود.

وی با ذکر این که هم اکنون پالایش اسمی بیسوادان رده سنی 10 تا 20 سال در شهرستان‌های گرمه و اسفراین به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: براساس آمار در شهرستان اسفراین 84 بیسواد در رده سنی 10 تا 20 سال وجود دارد که 44 نفر آنان آموزش‌ناپذیر هستند.

مودی یادآور شد: با توجه به وجود 13 نفر بیسواد در همین رده سنی در شهرستان گرمه نیز از این تعداد 12 نفر آموزش ناپذیر هستند و یک نفر نیز فوت شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: براساس سرشماری سال 90 در سطح استان بیش از 50 هزار بیسواد وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا