گوناگون

‌تنها 400 واحد تولیدی لرستان فعال است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: متأسفانه از 1600 واحد تولیدی استان، 400 واحد آن در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حسین سلاحورزی در جلسه هیأت نمایندگان این اتاق با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان، افزود: در سطح کشور 40 درصد واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل مشغول فعالیت و تولید هستند، این در حالی است که این رقم در استان لرستان کمتر از چهار درصد است.

وی اظهار کرد: در شرایط امروز بازگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال به چرخه تولید، اقتصادی‎تر و به‌صرفه‌تر از حرکت در مسیر واحدهای ایجادی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به این‌که مشکل بسیاری از این واحدها با تأمین سرمایه‌ در گردش برطرف می‌شود، تصریح کرد: با افزایش توان تولیدی واحدها، زمینه افزایش تولید ناخالص فراهم شده که در نهایت منجر به اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

سلاحورزی با تأکید بر نقش موانع کسب و کار در استان لرستان، اضافه کرد: متأسفانه از نظر شاخص‌های کسب‌وکار استان لرستان در بین استان‌های کشور رتبه‌ 28 را دارد که به هیچ عنوان وضعیت مناسبی نیست.

وی گفت: وقتی از نظر شاخص‌های کسب‌وکار شرایط مناسبی نداشته باشیم نه تنها در حوزه‌ سرمایه‌گذاری داخلی، که در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی هم توفیقی نخواهیم داشت، چراکه ملاک و معیار سرمایه‌گذاران رصد همین شاخص‌ها و وضعیتی است که در استان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در زمینه‌ برطرف کردن موانع کسب‌و کار استان دو پیشنهاد مطرح کرد و افزود: اول اینکه لازم است فرایندهای اقتصادی استان اعم از صدور مجوزها و… در سازمان‌ها و ادارات دولتی مرتبط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد، گمرک و… مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار گیرد و موانع موجود برطرف شود.

سلاحورزی اظهار کرد: از طرف دیگر ضروری است مشکلات واحدهای تولیدی استان یک‎بار و برای همیشه به صورت منسجم و کلی مورد بررسی قرار گیرد و در موردشان تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به مشکلات بررسی موردی مشکلات، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که یک کمیته‌ ویژه به ریاست استاندار لرستان با حضور همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها دولتی تشکیل شود تا در قالب این کمیته و بر اساس یک دسته‌بندی مشخص، یک‌بار و برای همیشه مشکلات واحدهای تولیدی استان مورد بررسی قرار گیرد و تصمیمات منطقی در مورد آن‌ها اتخاذ شود تا در نهایت این مشکلات برطرف شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اضافه کرد: در اتاق ایران هم بسته‌ای به همین منظور تدوین شده که شرایط اجرایی شدن آن به مراتب از بسته‌ پیشنهادی دولت بیشتر است.

سلاحورزی گفت: در برش استانی هم ما مشابه همین بسته را تدوین کرده‌ایم که بعد از تصویب هیأت نمایندگان برای اجرا در اختیار دولت قرار می‌گیرد که ضروری است قبل از تصویب همه جوانب آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا