گوناگون

ساخت 1750 واحد مسکونی در کردستان از دهه هفتاد تاکنون

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: از دهه هفتاد تاکنون 1750 واحد مسکونی با صرف 70 میلیارد تومان در استان کردستان ساخته شده است.

حامد فیضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، در رابطه با تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در کردستان اظهار کرد: از سال 88 تاکنون طبق دستور مقام معظم رهبری، 700 واحد مسکونی در کردستان ساخته شده، 418 واحد مسکن شهری ساخته شده و 390 واحد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی با اشاره به هدف ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه تصریح کرد: براساس دستور مقام رهبری به هر یک از صاحبان این مسکن‌ها 10 میلیون تومان قرض الحسنه برای کمک به اقشار کم درآمد اعطا شده است. در مجموع این تعداد واحد مسکن با اعتبار 25 میلیارد و 200 میلیون تومان ساخته شده است.

فیضی‌پور ادامه داد: مقرر شد که در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کردستان، 4511 واحد مسکن مهر ساخته شود که از این تعداد 3256 واحد به بهره برداری رسیده و مابقی واحدها با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است. در استان کردستان 17 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت وجود دارد و بخش اعظم این واحدها در شهرستان‌های دهگلان و دیواندره احداث شده است.

وی در رابطه با مسکن‌هایی که توسط خیرین مسکن ساز ساخته شده است، بیان کرد: 36 واحد از مسکن‌هایی که به همت خیرین ساخته می‌شود آماده بهره برداری بوده و 280 واحد در دست ساخت است. خیرین مدرسه‌ساز یک نهاد غیر انتفاعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از وجوه واریزی حساب سد امام و کمک‌های مردمی تامین می‌شود. 238 واحد مسکونی در سطح استان کردستان از محل این حساب احداث شده است.

معاون بنیاد مسکن کردستان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات عمرانی سفر مقام معظم رهبری، کتابخانه‌ای با عنوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای با زیربنای 3400 متر و با 75 درصد پیشرفت فیزیکی و یک مرکز فرهنگی با 4300 متر زیربنا و با 10 درصد پیشرفت، در سنندج در دست احداث است.

وی بیان کرد: در سال 93 از محل اعتبارات حساب سد امام، 100 واحد مسکن در شهرستان‌های سقز، بیجار، کامیاران، مریوان، قروه و بانه احداث شده و ساخت 200 واحد در سنندج شروع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا