گوناگون

“ممد نبودی ببینی”/ روزی بنام “خرمشهر” و گلزارهایی که گلباران شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، همه گلزارهای مازندران گلباران شد و قشرهای مختلف استان با عطرافشای مزارهای شهیدان، یاد و خاطره جهان آراها و همرزمانشان را گرامی داشتند.

در مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدای بابلسر اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و  فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان نیروهای مسلح شهرستان بابلسر با حضور درمزار شهدای بابلسر در  امامزاده ابراهیم و همچنین مزار شهدای گمنام علقمه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

فرماندار بابلسر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سوم خرداد حماسه ملی همیشه جاوید است، گفت: اگر عنایات خدا به سبب رهبری امام، حضور ملت و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام نبود، این حماسه و پیروزی محقق نمی‌شد

کریم سجادی سالروز آزادسازی خرمشهر را فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش شعائر و ارزش‌های معنوی دانست و تاکید کرد: همگان وظیفه داریم، از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس پاسداری کنیم.

وی افزود: فتح خرمشهر در تاریخ پرفراز و نشیب این کشور نقطه عطف تحولی است که همواره به شایستگی می‌درخشد

فرماندار بابلسر به حضور رزمندگان در عرصه‌های مختلف حماسه‌آفرینی سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: سوم خرداد به دست مردانی از جنس علی‌ابن ابیطالب(ع) با همان شجاعت، دیانت و صلابت و استواری در دفاع از دین به وجود آمده است.

سجادی  اظهار کرد: به طور قطع آزادسازی خرمشهر نتیجه جان‌فشانی رزمندگان اسلام است و امروز هم ایران اسلامی با تاسی از راه و روش شهدا هر روز به دستاوردهای خوبی دست می‌یابد.

این مسئول  با تاکید بر درس گرفتن از حماسه سوم خرداد افزود: باید همچون این روز تاریخی حماسه آفرین باشیم و در عرصه‌های فرهنگی، تکنولوژی، علمی با درس گرفتن از سوم خرداد به عنوان گنجینه پایان‌ناپذیر به قله‌های تعالی و پیشرفت دست یابیم.

وی یاد آور شد: در شرایط کنونی نیاز به ترویج فرهنگ ولایت مداری ، روحیه مقاومت و ایثار درجامعه داریم.

فرماندار بابلسر در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ خداجویی و حق طلبی است خواستار ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل چهارم انقلاب شد.

خرمشهر نمادی از افتخار و ایمان است

معاون فرماندار بابلسر نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با مهر گفت: فتح خرمشهر را نمادی از افتخار و اراده و ایمان مردمی توصیف کرد و با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در مورد این حادثه تاریخی و سرنوشت ساز گفت: در تاریخ دفاع مقدس که نقطه آغازی برای پیروزی های پی در پی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل بود، فتح خرمشهر، فتح ارزش های اسلامی بود.

رضا محسن پور افزود: ملت ایران همواره به مقاطع درخشانی از تاریخ خود همچون سوم خرداد می‌بالند چرا که فرزندان این مرز و بوم با رشادت و جانفشانی خود برای این سرزمین آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: مقاومت اقشار مختلف مردم در حماسه آفرینی دوران دفاع مقدس رسالت ما را در خدمت رسانی بهتر به آنان سنگین تر کرده است .

حماسه سوم خرداد بهترین تجربه در مقابله با استکبار است

فرمانده سپاه بابلسر نیز در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه حماسه سوم خرداد بهترین تجربه در مقابله با استکبار جهانی را برای ما ترسیم کرد، افزود: فتح خرمشهر یادآور غیرت، شجاعت و همت والای مردم ایران در دوران پر افتخار دفاع مقدس است که باید به عنوان برگ زرینی ارزشمند به یادگاربماند.
 
سرهنگ سید موسی حسین نژاد افزود: عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی ونظام مقدس را مرهون جانفشانی ها و ایثارگری شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های آنان دانست و بر برگزای مراسم باشکوه و برنامه ریزی دقیق و جامع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده ،باید فعالیت های فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت ها انجام شود ؛ به برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی اشاره کرد و اظهار کرد: در این ایام برای گرامیداشت این حماسه برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم چرا که وظیفه ماست که این ایام را به عنوان نقطه درخشان تاریخ انقلاب پاس بداریم و هر کار فرهنگی که انجام می شود باید در راستای شعار سال باشد تا رسالت خود را نسبت به امام راحل ، شهدا و مردم به درستی ادا کرده باشیم.

سوم خرداد از روزهای تاریخی انقلاب است

بخشدار مرکزی بابلسر نیز در گفتگو با مهر آزاد سازی خرمشهر یکی از بزرگترین حماسه های تاریخ معاصر ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که شیرینی و غرور آن هرگز از خاطره ها فراموش نخواهد شد.

مسیب میر رمضانی با بیان اینکه صدماتی که در دوران دفاع مقدس به مردم این کشور وارد شده بود، عمیق بود که جز با مجاهدت و تلاش قابل احیا نبود گفت: سوم خرداد یکی از روزهای تاریخی و مهم در کشور است که نسخه فتح خرمشهر، عزم ملی و مدیریت جهادی بود که همین باعث شکست دشمنان شد و به غیر از این دو عنصر مهم اینکه خرمشهر را بازپس بگیریم، امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: خرمشهر تاریخ گویای پایداری انقلاب اسلامی و آینه تمام نمای دفاع مقدس است و حماسه تاریخی آزادسازی آن، موجب شکست نقشه‌های دشمن و ناامیدی استکبار جهانی شد

بخشدار بهنمیر نیز با بیان اینکه سوم خرداد و فتح خرمشهر حماسه همیشه جاوید و ملی است، تصریح کرد: اگر عنایت خداوند و حضور مردم غیور و با بصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی نبود قطعا این حماسه عظیم محقق نمی‌شد.

مجتبی حبیب نژاد آزادسازی خرمشهر را نتیجه جانفشانی رزمندگان اسلام دانست و گفت: امروز ایران اسلامی با تاسی از راه و روش شهدا هر روز به دستاوردهای خوبی دست می یابد.

بخشدار رودبست نیز فتح خرمشهر را فتح ارزش‌های اسلامی نامید و افزود: ملت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حفظ اتحاد و تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، در راه پیشرفت و سرافرازی کشور خود لحظه‌ای از پای نمی‌نشینند.

علیرضا رحیمیان افزود: با فتح خرمشهر تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی، تثبیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه، تربیت نسلی صالح و صادق، زمینه‌ سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)، استمرار روح اسلام انقلابی و ناب محمدی(ص) و دعوت جهانی برای احیای اسلام و بیداری اسلامی به ارمغان آورده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا