گوناگون

4440 دانشجوی همدانی واحد “آشنایی با دفاع مقدس” را گذراندند

خلیل الهی تبار در گفتگو با مهر با بیان اینکه دفاع مقدس دورانی بود که باید همیشه به دنبال نشر و اشاعه آن در جامعه باشیم، گفت: آشنا کردن نوجوانان و جوانان با دوران حماسه هشت ساله امروز یک وظیفه اصلی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه برای آشنا کردن جوانان و دانشجویان از سال 1387 درسی دو واحدی با عنوان “آشنایی با دفاع مقدس” در دانشگاه ها ارائه شده است، افزود: چهار هزار و 440 دانشجو در سال تحصیلی 93-92 در استان درس آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده اند.

سرپرست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: در استان همدان دانشگاه آزاد و پیام نور بیش ترین آمار ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه این درس به عنوان دو واحد عمومی و اختیاری در دانشگاه ها ارائه می شود، عنوان کرد: دانشگاه آزاد در ترم تابستانی 93 نیز این درس را ارائه کرده است.

الهی تبار هم چنین از حضور 70نفر متقاضی تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در استان همدان خبر داد و بیان داشت: 50 نفر از این تعداد در دوره های آموزشی چند روزه تدریس آشنایی با دفاع مقدس در همدان، تهران و تبریز شرکت کرده اند.

سرپرست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: تا کنون برای 34 نفر از این متقاضیان مجوز تدریس صادر شده که برای ترم جدید در مراکز آموزش عالی استان همدان مشغول به فعالیت خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا