گوناگون

کودکان غزه و کوبانی امروز قربانی خشونت و افراطی‌گری‌های دشمنان

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ما باید نسبت به کودکان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم، گفت: کودکان در غزه، کوبانی و … امروز قربانی خشونت و افراطی‌گری‌های دشمنان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«عبدالمحمد زاهدی»، دیروز(چهارشنبه 16 مهرماه) در مراسم نمادین زنگ عاطفه‌ها که در مدرسه آزادگان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همه انسان‌ها از یک پیکر و گوهر آفریده شده‌اند و هم باهم پیوند عاطفی دارند و نمی‌توانند در مقابل کمی‌ها و کاستی‌های یکدیگر احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در دنیا کمتر نسبت به کاستی‌ها و سختی‌های دیگران احساس مسئولیت می‌شود، افزود: برخی کشورهای قدرتمند جهان تنها زمانی که زلزله یا سونامی اتفاق بیفتد تا حدی احساس مسئولیت می‌کنند و برای دیگر مشکلات مردم جهان تلاشی نمی‌کنند.

زاهدی با بیان اینکه کشورهایی هستند که به افزایش وسعت این جنایت‌ها کمک می‌کنند، یادآور شد: کشتار کودکان در فلسطین و غزه به‌وسیله‌ی سلاح‌های رژیم صهیونیستی، کودکان کوبانی و شنگال که با بدترین جنایت‌های داعش کشته می‌شوند، مصداق عینی آن است.

وی با اشاره به جنایت‌های داعش در کشورهای همسایه که با نام اسلام انجام می‌شود، گفت: اعمال این گروه‌های تکفیری با دستورات اسلام تناقض دارد، چون دین مبین اسلام، دین خشونت‌گرا نیست.

استاندار کردستان تصریح کرد: دست‌های قدرت که می‌توانند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند امروز دست روی دست گذاشته و تنها نظاره‌گر هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها افزود: در جشن عاطفه‌ها علاوه‌بر اینکه تلاش می‌شود بخشی از کم و کاستی‌های زندگی کودکان و دانش‌آموزان نیازمند را جبران کند، به‌دنبال فرهنگ‌سازی و آموزش است که ما بدانیم از یک خانواده هستیم.

استاندار کردستان با اشاره به کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها یادآورشد: حضور در این کارهای خداپسندانه موجبات خوشحالی و سرافرازی مردم می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا