Mihanpostسیاسی

آیت الله هاشمی: وحدت حوزه و دانشگاه تعهد و تخصص به بار می آورد

به گزارش میهن پست – آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در دیدار شرکت کنندگان نشست مشترک دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح گفت: ایشان دارای شخصیتی معتدل و آرام بودند که به خوبی توطئه استعمارگران مبنی بر جدا نگه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی را با تمام وجود احساس کرده بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و با حضور جمعی از طلاب حوزه انجام شد، با اشاره به اینکه با شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح، تفکر وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام(ره) پایه گذاری شد، افزود: این اقدام وحدت بخش امام(ره) در آن مقطع تاریخی انقلاب، اهمیت فوق العاده ای برای آرامش جامعه داشت و اتحاد و عدم تقابل حوزه و دانشگاه را به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: پیوند طلبه و دانشجو آمیختن دین، دانش، بالندگی، تعهد و تخصص را به بار می آورد و در سایه این پیوند، افکار هر دو قشر در جامعه و دانشگاه ترویج می یابد. تقویت روشنفکری دینی از طریق افزایش هم اندیشی و تعامل فکری میان دو نهاد مهم، یعنی حوزه و دانشگاه، از اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ضرورت وحدت در جهان اسلام به ویژه میان شیعه و سنی را مورد تأکید قرار داد و افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در ۶۰ کشور مستقل دنیا زندگی می کنند که اگر با هم متحد شوند، قدرت و نفوذ وصف ناشدنی در جهان پیدا می کنند و منشأ تحولات عظیمی خواهند شد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به اجتماع پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: مانور باشکوه مسلمانان در عراق دنیا را تکان داد و حماسه جاودانه دیگری از سوی دوستداران خاندان اهل بیت(ع) اعم از شیعه و سنی رقم زد که پذیرایی گرم و صمیمانه مردم عراق بر عظمت آن افزود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: این نمونه اتحاد می تواند الگویی برای تمام بخش ها و جوامع و کشورهای اسلامی باشد و نشان داد اگر مسلمانان متحد باشند، به پیروزی های چشمگیری دست خواهند یافت و احمقانه ترین تفکر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

هاشمی رفسنجانی تحولات موجود در جامعه را حاصل پافشاری دانشجویان بر روی عقاید خود و ترویج آنان دانست و افزود: حرکت ها و تفکرات دانشجویان در صندوق های رأی تأثیرگذار است.

وی در پاسخ به درد دلها و بیان مشکلات از سوی دانشجویان حاضر در جلسه گفت: منتقدان می توانند آزادانه و منصفانه مسائل و مشکلات را مطرح کنند و اگر رسانه ها و مطبوعات رسالت خود را ایفا نمایند تنش در جامعه کمتر شده و وحدت علاوه بر دانشگاه و حوزه در جامعه بسط یافته و منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.

در ابتدای این دیدار رفیعی، محمودی، حجت الاسلام والمسلمین تقوی، فقیه، قربانی و گرائیلی از فعالان دانشجویی به بیان نظرات و مشکلات خویش در حوزه دانشجویی پرداختند.

منبع:isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا