Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

اجرای پروژه‌های بزرگ نفتی با بهبود فضای سیاسی اجرایی می شود

به گزارش میهن پست – وزیر نفت با اشاره به مذاکره با شرکت‌های بزرگ نفتی در حاشیه داووس از اعمال نظر خارجی‌ها در اصلاح قراردادهای نفتی ایران خبر داد و گفت: پروژه‌های نفت و گاز کشور با بهبود بیشتر فضای سیاسی اجرایی می‌شود.

به نقل از مهر، بیژن زنگنه در تشریح نتایج نفتی حضور جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین اجلاس داووس، گفت: حضور ایران در این گردهمایی بین المللی با واکنش شرکت های بزرگ نفتی و گازی جهان روبرو شده است.

وزیر نفت با اعلام اینکه در حاشیه اجلاس داووس با عالی ترین مقامات تعدادی از شرکت هیا بزرگ نفت و گاز جهان دیدار و گفتگو کرده ام، تصریح کرد: برخی از شرکت های بزرگ نفتی علاقه مند به بازگشت و مشارکت در صنایع نفت و گاز ایران هستند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه بازگشت شرکت‌های نفتی به ایران زمان بر است، اظهار داشت: پروژه‌های نفت و گاز کشور با بهبود بیشتر فضای سیاسی اجرایی می شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص آخرین وضعیت تدوین نسل جدید قراردادهای توسعه بخش بالادستی نفت ایران، توضیح داد: از حدود ۴ ماه گذشته تاکنون کارگروهی بررسی قراردادهای نفتی ایران به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و ساختار قبلی و بیع متقابل را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح منطقه خاورمیانه مدل های جدیدی قراردادهای نفتی ملاک عمل قرار گرفته است، تبیین کرد: در حال مذاکره با شرکت‌های نفتی هستیم تا نظرات آنها هم برای اصلاح قراردادهای نفتی گرفته شود.

وزیر نفت مهمترین ویژگی اصلاح قراردادهای نفتی را رعایت شرایط ” برد – برد” عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود این مدل جدید قراردادی، جذابیت کافی برای شرکت ها هم داشته باشد.

زنگنه با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود تا یکماه آینده پیشنهاد اولیه مدل قراردادی جدید آماده و این مدل مورد ارزیابی کارشناسی شده‌ای قرار بگیرد، یادآور شد: همچنین اجلاس دیگری هم درلندن برگزار خواهد شد و بعد از نهایی شدن آن در دولت، عملیاتی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا