Mihanpostپیشنهاد سردبیرفرهنگیموسیقی

از کنسرت «یانی» تا بازگشایی دفتر«BBC» در ایران + جزئیات

به گزارش میهن پست – سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه اگر درخواستی برای برگزاری کنسرت «یانی» ارائه شود طبق قوانین بررسی خواهد شد، اعلام کرد که هنوز درخواست رسمی‌ برای برگزاری این کنسرت ارائه نشده است.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه ۱۸ آذر پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری کنسرت «یانی» در ایران اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در توسعه فرهنگی توجه به ظرفیت‌های هنری و تبادل این ظرفیت‌ها بین کشورها است. ایجاد فرصت حضور برخی از چهره‌های فاخر و مطرح موسیقی جهان از جمله یانی به عنوان خواننده یونانی‌ای که مادر ایرانی دارد می‌تواند در حوزه تعاملات فرهنگی و هنری حائز اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این تعاملات مخالفتی ندارد به شرطی که تمام قوانین این حوزه رعایت شود و کسانی که درصدد برگزاری این کنسرت به شکل مطلوب و به دور از حاشیه هستند درخواست رسمی خود را به ما می‌دهند و ما آن را مطابق ضوابط بررسی می‌کنیم.

نوش‌آبادی تصریح کرد: پس از بررسی در چارچوب مقررات و پس از هماهنگی با سایر نهادهای ذیربط و اگر مشکلی نباشد این اتفاق عملی است و از آنجا که چنین کنسرت‌هایی با استقبال زیادی روبه‌رو خواهند شد باید مکان و زمان مناسب و تعهد برای پیشگیری از برخی حاشیه‌های کنسرت‌ها داده شو. به هر صورت هنوز درخواست رسمی به ما داده نشده است اما اگر درخواستی در این زمینه داشته باشیم در صورتی که مغایرتی با موازین جمهوری اسلامی نداشته باشد مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد همچنین درباره برگزاری کنسرت موسیقی رپ در ایران تصریح کرد: ما موسیقی رپ نداشتیم و نخواهیم داشت تابه‌حال هم مجوزی برای برگزاری آنچه نماد موسیقی غرب و مخالف فرهنگ ایران اسلامی خوانده می‌شود، صادر نشده است و بعید است که تحت این عنوان مجوزی صادر شده باشد. البته بخش موسیقی پاپ جدا است و ما این نوع موسیقی را با توجه به فرهنگ خود بومی‌سازی کرده‌ایم و کنسرت‌های آن نیز اجرا می‌شود اما موسیقی رپ ترویج ناهنجاری و بی‌بندوباری است.

وی درباره سرنوشت اکران فیلم «رستاخیز» گفت: مشکل خاصی وجود ندارد، اصلاحات لازم صورت گرفته و فیلم در موقع مناسب اکران خواهد شد.

در پایان در پاسخ به اینکه اگر شبکه بی‌بی‌سی بخواهد دفتری در ایران داشته باشد امکان‌پذیر است یا خیر یادآور شد: هر شبکه خارجی‌ای که معاند نظام نباشد و در حوزه اطلاع‌رسانی نقش ایفا کند برای مجوز آن مشکلی نداریم و در صورتی که آن شبکه بنای دشمنی نداشته باشد و هدفش کار خبری و اطلاع‌رسانی سالم باشد تقاضای آن را بررسی می‌کنیم.

منبع:MEHRNEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا