Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

تویوتا سوپرماشین«لکسس LFA»را با تغییرات جدید تولید می کند+ عکس

به گزارش میهن پست – نزدیک به دو سال پس از پایان تولید لکسس LFA در ۲۰۱۲، معاون اجرایی لکسس، مارک تمپلین در کیوشو به اهالی رسانه گفته که یک سوپرخودرو جدید مشابه مدل LFA در راه خواهد بود که این طرح مورد توجه  رئیس تویوتا، آکیو تویودا نیز قرار گرفته و مورد حمایت  اوست.

لکسس LFA
لکسس LFA
لکسس LFA
لکسس LFA

وی  معتقد است  که هر جوانی امروزه لیاقت داشتن یک خودرو لکسس مانند مدل LFA  خواهد داشت. لذا ما یک LFA برای آن ها تولید خواهیم کرد که ممکن است برای آیندگان نیز خودرویی ریایی و با قابلیت بهتر و ویژه‌ تولید و عرضه کنیم.

لکسس LFA
لکسس LFA

توضیحات تمپلین همچنان  رمز آلود است و جزئیات زیادی  در خصوص این  برنامه تولید برای خبرنگاران ارائه نداد .

لکسس LFA
لکسس LFA

البته برخی کارشناسان خودرو در اروپا بر این باورند که احتمالا«تویودا» به دنبال یک جانشین برای لکسس LFA خواهد بود این در حالی است که تویودا شخصاً به مدل LFA علاقه زیادی داشته که در بسیاری از مراسم‌ها خودش این سوپرماشین را از جمله در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ در سال ۲۰۱۳ برای علاقه مندان خودرو  رونمایی کرده است  .

لکسس LFA
لکسس LFA

لکسس LFA با پیشرانه ۴/۸ لیتری V-10 و قدرت ۵۵۲ اسب‌بخار با قیمتی معادل ۳۷۵ هزار دلار عرضه شد  و پس از تولید ۵۰۰ دستگاه از آن، بالاخره  در دسامبر ۲۰۱۲ از خط تولید کنار رفت.مدل LFA در طول دهه‌ای که قبل از معرفی‌ رسمی‌اش در سال ۲۰۱۰ در حال پیشرفت و توسعه بود، آدرنالین زیادی را به رانندگی در تویوتا و لکسس تزریق کرد؛ بخصوص در دوره‌ای که کمتر خودروهای اسپورت  وجود داشتند میدان برای لکسس LFA وسعتربود.

لکسس LFA
لکسس LFA

شنیدها حکایت می کند که روند توسعه وجایگزینی لکسس LFA در حال کار کارشناسی  و مهندس است .

لکسس LFA
لکسس LFA

این کانسپت که در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۱۲  برای علاقه مندان خودرو به نمایش درآمد، در طراحی خود، شکل و شمایلی تهاجمی و در عین حال با نگاه آینده‌نگرانه به بازار خودرو توجه ویژه ای داشته و از پیشرانه هیبریدی  استفاده کرد.

لکسس LFA
لکسس LFA

البته مدل‌های اسپورت لکسس در حال حاضر نیز بسیاری از الگوهای طراحی این کانسپت را به کار گرفته‌اند. چرا که با نگاه به ظاهر این سوپر خودرو جلوپنجره بزرگ شبکه‌ای آن گویای این امر است.

لکسس LFA
لکسس LFA

ینابر این اگر تویوتا قصد داشته باشد جانشین لکسس LFA را با قیمتی کمتر  به بازار بفرستد،  می تواند در کنترل بازار و جلب مشتری یک استر‌اتژی موازی با مرسدس‌بنز را به کار بگیرد که مطابق آن مدل SLS AMG GT با قیمت ۲۰۴۵۲۵ دلار با مرسدس- AMGGT با قیمت ارزان‌تر جایگزین شود.

لکسس LFA
لکسس LFA

با این اوصاف شاید قیمت احتمالی مدل جدید مرسدس حدود ۱۰۰ هزار دلار باشد که البته هنوز زود است که در مورد برناه ی  قیمتی لکسس یا استفاده از موتور احتراق داخلی یا سیستم هیبریدی برای پیشرانه برای مدل جدید نظر داد و این را باید بر عهده ی کارشناسان اروپایی و یا خبرنگاران جسور مجلات تحلیل ماشین گذاشت که به زودی جزئیات آن را رسانه ای خواهند کرد.

منبع:lexus

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا