Mihanpostاقتصادیبازارتغذيه

جزئیات گران فروشی و کم فروشی تولید کنندگان نان صنعتی +عکس

به گزارش میهن پست – رییس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور گفت: به دلیل نبود نظارت بر قیمت نان، نان‌های صنعتی با کم‌فروشی و گران‌فروشی ۳۰ درصدی فروخته می‌شوند.

محسن لزومیان با بیان این‌که از سال ۱۳۹۰ قیمت آرد و نان علیرغم افزایش قیمت‌های جانبی تغییری نکرده است، اظهار کرد: در حال حاضر نظارت چندانی بر قیمت نان نمی‌شود و به دلیل کم‌فروشی، بسیاری از نان فروشی‌ها نان را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند.

 نان صنعتی
نان صنعتی

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت نان صنعتی ۳۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود. چراکه قیمت مصوب نان صنعتی کیلویی ۳۴۰۰ تومان است اما به دلیل نبود نظارت، این نوع نان‌ها حدود کیلویی ۵۰۰۰ تومان نیز در فروشگاه ها عرضه می شوند و هیچ گونه شکایتی از سوی مصرف کنندگان نمی‌شود.

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان را چندان مطلوب ندانست و افزود: بهترین تصمیم این است که دولت قیمت آرد و نان را آزاد کند. چرا که این مساله هم به نفع مصرف کنندگان و به تبع آن به نفع دولت و تولیدکنندگان است.

لزومیان ادامه داد: این امر سبب می شود که تولیدکنندگان کیفیت نان را افزایش دهند و به تبع آن مصرف گندم و آرد در کشور نیز بهینه تر می‌شود.

 نان صنعتی
نان صنعتی

وی تصریح کرد: این گونه نباشد که قیمت نان تنها در بخش صنعتی آزاد شود بلکه باید تصمیم گیری برای هر دو نوع نان سنتی و صنعتی صورت بگیرد.

رییس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور با بیان این‌که قیمت آرد باید به سمت تک نرخی شدن پیش رود، گفت:‌ این مساله تنها راه حلی است که می تواند وضعیت نان کشور را سروسامان دهد. چرا که افزایش ۳۰ درصدی قیمت گندم و آرد و به تبع آن نان، جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست.
Tollkotter-German-Bread
لزومیان با بیان این‌که سهمیه آرد برای واحدهای صنعتی تنها ۳۰ درصد است، اظهار کرد: بسیاری از واحدها در حد ظرفیت خود تولید نمی کنند یا از آرد غیر آزاد کیلویی ۱۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند. این مساله باعث می شود قیمت نان را افزایش دهند چرا که اگر این گونه نباشد جز زیان برای آنها چیزی ندارد.

منبع:isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا