پژوهشیMihanpost

رنگ روی بسته بندی خمیردندان نشانه‌ی چیست ؟

آیا رنگ روی بسته بندی خمیردندان هیچ نشانه ای برای سلامتی همراه خودش ندارد و فقط در حد یک شایعه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ارتباط رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و سیاه روی بسته خمیردندان با محتویات داخل آن چند سالی است که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. سایت‌های زیادی این موضوع را تایید کرده بودند که اما در نهایت متوجه شدند که شایعی بیش نیست.

مطلبی که به عنوان شایعه در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود ؛ زمانیکه شما خمیردندان می‌خرید، اگر متوجه قوطی یا لوله خمیر شوید، در پائین آن به یکی از چهار رنگ زیر علامت گذاری شده است:

اگر علامت رنگ سبز باشد: خمیردندان از مواد طبیعی ساخته شده است.

اگر علامت رنگ آبی باشد: خمیردندان از مخلوطی از مواد طبیعی و مواد دارویی ساخته شده است.

اگر علامت رنگ قرمز باشد: خمیردندان از مواد طبیعی و مواد شیمیایی ساخته شده است.

اگر علامت رنگ سیاه باشد: خمیردندان کاملاً از مواد شیمیایی ساخته شده است.

رنگ این مربع‌های کوچک در انتهای قوطی خمیردندان‌ها هیچ معنی خاصی ندارد! مربع رنگی انتهای تیوب خمیردندان فقط نشانه‌ای برای چشم الکتریکی دستگاه بسته‌بندی است و ارتباطی با محتویات آن ندارد زیرا همه خمیر دندان‌ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند و خمیر دندان صنعتی طبیعی نداریم! محتویات خمیردندان بر روی بسته‌بندی و در قسمت ingredient قابل مشاهده است.

چرا این رنگ ها روی بسته‌بندی خمیردندان‌ها وجود دارد؟

رنگ انتهای تیوب خمیردندان برای شناسایی‌های مربوط به بسته‌بندی اتوماتیک است. یک چشم الکتریکی قبل از پرس ته تیوب، سطح صحیح را توسط این خطوط رنگی شناسایی و دستگاه، لوله را در جهت صحیح می‌چرخاند. به این خطوط نشان چشم (Eye Mark) گفته می‌شود.

این نوارهای رنگی می‌توانند به هر رنگی باشند؛ سبز، آبی، قرمز، سیاه و حتی صورتی و قهوه‌ای. اینبار که به خرید می روید لازم نیست برای دانستن محتویات تیوب به رنگ نوار‌های انتهای آن دقت کنید، فقط کافیست قسمت ingredient چاپ شده روی تیوپ را مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا