Mihanpostپیشنهاد سردبیرتلویزیونفرهنگی

«ما ایرانی‌ها»با اجرای نماینده اسبق مجلس مهر ماه در تلویزیون + عکس

به گزارش میهن پست – تهیه‌کننده «ما ایرانی‌ها» که از اول مهر با اجرای سعید ابوطالب روی آنتن شبکه دو می‌رود، اعلام کرد این برنامه تلویزیونی بی تعارف ویژگی‌های اخلاقی ایرانی‌ها را به نقد می‌کشد.

علیرضا خوش‌نویس به مهر گفت: «ما ایرانی‌ها» در دو فصل اخلاق ایرانی و شهر ایرانی موضوعات مبتلابه جامعه امروز را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه زنده با دعوت از اساتید دانشگاه، چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و… خلقیات و ویژگی‌های ما ایرانی‌ها و شاخصه‌های شهر ایرانی را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

وی افزود: گفتگوهای این برنامه صمیمانه و خودمانی خواهند بود و قصد داریم در آن بی تعارف خودمان و ویژگی‌های اخلاقی‌مان را به نقد بکشیم.

ایرانی‌ها از نظر اخلاقی پیشرفت کرده‌اند یا پسرفت
این تهیه کننده تصریح کرد: این برنامه قصد دارد به پاسخی مناسب درباره پرسش همیشگی ما دست پیدا کند؛ اینکه ما ایرانی‌ها از نظر اخلاقی چه نقاط ضعف و قوتی داریم و ریشه این صفات کجاست؟ اینکه در سال‌های اخیر از نظر اخلاقی و سبک زندگی پیشرفت داشتیم یا پسرفت؟

خوشنویس یادآور شد: این پرسش همواره در بین ایرانیها مطرح بوده، زنده یاد جمالزاده کتاب خلقیات ما ایرانی‌ها را بر اساس همین نگرانی به نگارش در آورده و حسن نراقی نیز در نگارش کتاب «جامعه شناسی خودمانی» به دنبالی پاسخی برای همین پرسش مهم است.

بررسی تأثیر معماری و شهرسازی بر سبک زندگی
وی تأکید کرد: در فصل دوم این برنامه به حوزه سبک زندگی وارد می‌شویم و از این گذار موضوع معماری ایرانی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این برنامه معماری به عنوان عنصر مهمی‌ که در هویت، فرهنگ و سبک زندگی ما تاثیر به سزایی دارد، بررسی می‌شود و می‌خواهیم بدانیم تا امروز در حوزه معماری و شهرسازی منطبق با دین و ملیت ما چه اقداماتی صورت گرفته است و این اقدامات چه تاثیر عمده‌ای در نوع زندگی ما خواهد داشت.

تهیه‌کننده «ما ایرانی‌ها» با بیان اینکه فصل اول برنامه با حضور مسئولان و متولیان موضوع معماری روی آنتن می‌رود و طی آن آسیب‌هایی که در این حوزه وجود دارد نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت، از پخش این برنامه گفتگو محور از اول مهر هر هفته شنبه‌ها از شبکه دو خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا