Mihanpostحقوقیسیاسی

محسنی اژه ای:اولویت اصلی دستگاه قضا ، پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش میهن پست – معاون اول رییس قوه قضائیه بر برخورد عالمانه و قاطعانه مسئولان دستگاه قضایی در سراسر کشور با مخلان نظم و امنیت تاکید کرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: مسئولان دستگاه قضا باید با هر آنچه که نظم و امنیت را خدشه دار می کند، به شکلی عالمانه و قاطعانه برخورد کنند و در همه امور خود پیشگیری از وقوع جرم را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آمار از پرونده های بسیار و زندانیان برای دستگاه قضایی افتخار نیست بلکه افتخار دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم است.

محسنی اژه ای تاکید کرد: اگر لازم باشد، مجازات و زندانی می کنیم اما برای ما افتخار نیست و افتخار این است که بگوییم در حیطه های مختلف با یکدیگر تعامل داشتیم و حاصل این تعامل، کمترین آمار زندانیان و پرونده های وارده به دستگاه قضا است و از استانی نظیر یزد نیز چنین انتظاری می رود.

وی همچنین بر اهتمام بر پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکید کرد و افزود: مسئله پیشگیری از وقوع جرم اولویت دستگاه قضایی است و مسئولان باید در این زمینه بیش از گذشته اهتمام کنند.

روسای دادگستری پشت میز نشین نباشند

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه روسای دادگستری نباید در اتاق خود بنشینند تا دادستان و پزشکی قانونی و … برای آنها گزارش کار بیاورند، بیان کرد: روسا باید در عین حالی که گزارش می‌گیرند، حرکت کنند و خود به دادسراها رفته و احکام مردم را رصد کنند و کمک کنند تا کار مردم و پرونده‌های آنها نماند.

وی همچنین بر تکریم مردم و کارکنان دستگاه قضا تاکید کرد و افزود: نگاه به کارکنان دستگاه قضایی باید نگاه تکریم باشد.

محسنی اژه ای همچنین بر تحکیم ارتباط با خدا و تقویت معنویت در زندگی روزمره تاکید کرد و یادآور شد: کارکنان دستگاه قضا باید هرچه مسئولیتشان سنگین تر می شود، ارتباط خود را با خدا، مسجد، قرآن و نماز بیشتر کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مردم باید ببینند که قوه قضائیه ‌ای دارند که ظالمان از آن در هراس هستند و مظلومان به آن امیدوار و اگر اینگونه باشد، می‌توانیم بگوییم قوه قضائیه در جایگاه خود قرار گرفته است.

شرایط دستگاه قضا باید به ظالمان احساس خطر و به مظلومان احساس امید هدیه کند

وی خاطرنشان کرد: شرایط باید به نحوی باشد که ظالم هرگاه می‌خواهد خطا کند، یادش بیاید که قوه قضائیه‌ ای هست که دیر یا زود به سراغ او خواهد رفت و بداند که ظلم او برایش هزینه‌ های مادی و معنوی بسیاری خواهد داشت و همانجا ظلم خود را رها کند.

محسنی اژه‌ ای تاکید کرد: مظلوم نیز باید بداند هر جا به او ظلم شد، قوه قضائیه وارد عمل می‌شود و با نیروهای کاردان و دلسوز، حق او را از ظالم باز خواهد ستاند.

مردم باید اطمینان پیدا کنند که در دستگاه قضا جایی برای ارتباطات و بند و بست ها نیست

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید در چشم مردم اینگونه باشد و همگان احساس کنند بی‌طرفی محض در آنجا حاکم است و تنها چیزی که بر آن حاکم است، اجرای موازین اسلامی و قوانین است و بند و بست‌ها و ا رتباطات در آن هیچ جایگاهی ندارد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اگر فضای فعلی حاکم بر قوه قضائیه اینگونه باشد باید به همکارانمان تبریک بگوییم در غیر این صورت باید تلاش کنیم تا قوه قضائیه در نظام اسلامی، منطبق با اسلام و قوانین اسلام باشد.

در این مراسم از تلاش های غلامحسین حیدری تجلیل و محمدرضا حبیبی به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد معرفی شد.

غلامحسین حیدری ۹ سال مسئولیت ریاست کل دادگستری استان یزد را بر عهده داشت و پس از این در دیوان عالی کشور مشغول فعالیت خواهد شد.

حبیبی نیز پیش از این دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا