Mihanpostاقتصادیپیشنهاد سردبیر

ورود سازمان بازرسی به پرونده تخلفات نفتی

به گزارش میهن پست -پس از ابطال مناقصه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت بزرگ نفتی در استان خوزستان، سازمان بازرسی کل کشور از ابطال سه مناقصه دیگر نفتی به دلیل وجود برخی از تخلفات خبر داده است.

به  نقل از مهر، با گذشت یک ماه از لغو مناقصه نفتی ۳۳۰ میلیون یورویی یک شرکت بزرگ نفتی در استان خوزستان، سازمان بازرسی کل کشور سه مناقصه نفتی دیگر را به دلیل وجود برخی از تخلفات باطل کرد.

سازمان بازرسی کل کشور با انتشار گزارش کوتاهی اعلام کرد: موضوع این سه مناقصه‌ “بازسازی و مقاوم سازی جایگاه میرجاوه،‌ توسعه استراحتگاه رانندگان در انبار نفت زاهدان و تعمیر و بازسازی جایگاه شرکتی شماره ۳ منطقه زاهدان” بود که پس از بررسی اسناد و مدارک، مشخص شد قیمت برآورد در اسناد و آگهی اعلام نشده است.

همچنین، در تهیه برآورد اولیه، از فهرست بهاء پایه ابنیه سال ۹۲ استفاده شد و علاوه بر ضرایب فهرست بهاء ضرایب دیگری تحت عنوان بیمه تامین اجتماعی و بهنگام سازی اضافه شده بود. موارد تخلف به دستگاه مناقصه گزار تذکر داده شد و نهایتاً مناقصات ابطال شد.

دی ماه سالجاری هم سازمان بازرسی کل کشور قرارداد خدمات چاه‌پیمایی و نمودارگیری در میادین نفتی را به دلیل عدم رعایت قانون برگزاری مناقصات و آیین‌نامه نظام مستند سازی مناقصات لغو کرده بود.

غلامحسین کرمی مدیرکل بازرسی استان خوزستان میزان این قرارداد ۳۳۰ میلیون یورو معادل یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و یادآور شده بود: به علت عدم رعایت مواد ۲، ۴ و ۱۹ قانون برگزاری مناقصات و همچنین عدم رعایت ماده ۱۱ آیین‌نامه نظام مستندسازی مناقصات لغو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا