Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوش مصنوعی

امکان پیش بینی مرگ توسط هوش مصنوعی ممکن خواهد داشت ؟

پیش بینی مرگ توسط هوش مصنوعی و با استفاده از سی‌ تی‌ اسکن در آینده ای نزدیک امکان پذیر خواهد شد. این موضوع در مقاله ای که اخیرا در مجله گزارش های علمی Scientific Reports به چاپ رسیده، اثبات شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پیش بینی مرگ توسط هوش مصنوعی با استفاده از سی‌ تی‌ اسکن ایده ای است که توسط دانشمندان دانشگاه آدلاید استرالیا مطرح شده. این سیستم می‌ تواند با استفاده از مجموعه‌ ای از داده‌ های سی‌تی‌ اسکن و با مجزا کردن فاکتورهایی از قبیل سن به روشی که در مقاله‌ی پژوهشی‌ گروه به‌ تفصیل توضیح داده شده است، در ۷۰ درصد مواقع، امکان مرگ افراد در ۵ سال آینده را پیش‌ بینی کند.

دکتر لوک اکدن راینر یکی از محققان این پروژه در مورد پیش بینی مرگ توسط هوش مصنوعی می‌ گوید:

هدف این تحقیق واقعا پیش‌ بینی مرگ افراد نیست؛ بلکه تولید یک مقیاس اندازه‌ گیری دقیق سلامت برای افراد است.

وی همچنین اضافه کرده است احتمال مرگ یک بیمار بطور مستقیم به سلامتی ارگان‌ ها و بافت‌ های وی ارتباط دارد؛ اما بیماری‌ های مزمن دهه‌ ها قبل از بروز نشانه‌ های خود شکل می‌ گیرند. بنابراین با استفاده از یک خروجی مشخص که در اینجا مرگ بیمار است و نگاه به تاریخچه‌ سی‌تی‌ اسکن فرد، به دنبال الگوهایی مرتبط با بیماری‌ های ناشناخته‌ وی و دلیل مرگ هستیم. هدف ما شناسایی سریع‌ تر و دقیق‌ تر این تغییرات، توسعه و شخصی‌ سازی درمان و توسعه آن برای افراد است.پیش بینی مرگ توسط هوش مصنوعی

هم‌ اکنون این سیستم در سطح آزمایشی قرار دارد و به تحقیقات گسترده‌ ای نیاز است تا این سیستم بصورت یک ابزار پزشکی در تشخیص بیماری‌ ها به کار گرفته شود. پیش‌بینی ۷۰ درصدی هوش مصنوعی در راستای پیش‌بینی متداولی است که توسط متخصصین انجام می‌ شود تا آن‌ را به ابزاری جهت صرفه‌ جویی در زمان و بررسی دوباره‌ اطلاعات تبدیل کند. امید می‌ رود این روند توسعه یابد و کاربردش بیشتر از این باشد. هدف بعدی این محققان افزایش داده‌ ها است؛ اکنون آنها از اطلاعات یک گروه ۴۸ نفری از بیماران استفاده می‌ کنند، این مطالعه نشان می‌ دهد که رویکرد آنها نتیجه‌ بخش است؛ اما برای یادگیری عمیق عمومی، نیاز است داده‌ های بیشتری معرفی شوند. محققان به دنبال آن هستند تا در مرحله بعد ده‌ ها هزار مورد را به این سیستم اضافه کنند و مورد آنالیز قرار دهند. همچنین تیم توسعه‌ هوش مصنوعی به دنبال افزایش دامنه‌ آنالیزهای این سیستم است تا سکته‌ های مغزی را قبل از وقوع پیش‌ بینی کند.

منبع digitaltrends

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا