Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

سیر تحول کادیلاک اسکالید شاسی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ + عکس

به گزارش میهن پست – پس از سال ۲۰۰۰، کادیلاک با مدل اسکالید خود نماینده تلاش جنرال‌موتورز برای رقابت در کلاس پرمیوم و لوکس بوده است. اسکالید همواره یکی از راحت‌ترین خودروها و یک مدل دارای جایگاه اجتماعی در بازار بوده و در بین سریع‌ترین شاسی‌بلندها قرار داشته است.

2015-cadillac-escalade-steering-wheel

کاری که کادیلاک در طول سال‌ها برای این مدل خود انجام داده، شبیه به بزرگ کردن یک بچه بوده است. از نسل اول این مدل در سال ۱۹۹۹ تا نسل کنونی و آینده‌نگرانه ۲۰۱۵، همیشه حداقل از یک موتور ۵/۷ لیتری V8 استفاده شده که حداقل قدرتی برابر ۳۰۰ اسب‌بخار برای آن تولید کرده است.

2015-cadillac-escalade-steering-wheel-stitching

ولی در همین حال تحت پوشش یک طراحی خارجی پرمیوم، قابلیت‌های سرعت این خودرو، تبدیل به یک موضوع رازآلود شده است؛ موضوعی که کمتر به آن توجه شده، ولی این دلیل بر عدم‌وجود آن نیست. در نتیجه، یک فضای رمزآلود در اطراف هر بازنگری در طراحی مدل‌های اسکالید وجود داشته است.

۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰

Cadillac Escalade 1999
Cadillac Escalade 1999

کادیلاک اسکالید مدل ۲۰۰۰ یک شاسی‌بلند چهار در بزرگ و نیرومند بود که از یک کابین جادار و یک قدرت «فراموش‌شده» در زیر کاپوت بهره می‌برد. این خودرو تنها در یک تریم و با موتور ۵/۷ لیتری V8 با قدرت ۲۵۵ اسب‌بخار عرضه می‌شد که گشتاوری به اندازه ۴۴۷/۴ نیوتن‌متر تولید می‌کرد. این قدرت از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی منتقل می‌شد.

۲۰۰۵

Cadillac Escalade 2005
Cadillac Escalade 2005

نسل دوم اسکالید، یک شاسی‌بلند لوکس بزرگ دیگر از تیره فرزند هزاره کادیلاک بود که از موتور فوق‌العاده ۶ لیتری نورث‌استار V8 استفاده می‌کرد. این موتور ۳۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد که با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته همراه بود. در همین حال، شما می‌توانستید از یک یا دو دیفرانسیل استفاده کنید. این مدل همچنین با معرف طراحی کرومی مصادف بود که تا به امروز برای آن شناخته شده است. شاید این مدل سریع‌ترین شاسی‌بلند امریکایی و بهترین آن‌ها محسوب می‌شود.

۲۰۰۷

2008 Cadillac Escalade Platinum
2008 Cadillac Escalade Platinum

در مدل ۲۰۰۷ از اسکالید، یک بازنگری کلی در طراحی صورت گرفت و این مدل از ارتفاع کوتاه‌تر برای بهبود سواری و هندلینگ استفاده کرد. درون کابین نیز از تجهیزات بیشتری مانند سیستم جدید راهبری و پکیج‌های سرگرمی برای سرنشینان بهره گرفته شده بود که تجربه لوکس بیشتری را به شرایط اسپرت قبلی اضافه می‌کرد. تنها پیشرانه ارائه شده برای این مدل، یک موتور ۶ لیتری V8 بود که ۴۰۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد و به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با قابلیت شیفت دستی متصل بود.

2008 Cadillac Escalade Platinum
2008 Cadillac Escalade Platinum

اسکالید در این مدل، کم‌کم از حالت متظاهرانه خارج شد و به خاطر قابلیت‌هایش، به سمت یک خودروی قابل‌اعتماد حرکت کرد. زمانی که شاسی‌بلندها بیشتر از ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت نداشتند و از موتورهای V6 استفاده می‌کردند، کادیلاک با اولین مدل از اسکالید این شرایط را بر هم زد و تاکنون نیز شرایط لوکس و اسپرت مخصوص به خود را در این خودرو به کار برده است.

۲۰۱۵

2015 Cadillac Escalade
2015 Cadillac Escalade

نسل چهارم از این مدل کادیلاک، یک خودروی اسپرت بسیار بزرگ است. اسکالید ۲۰۱۵ سطح بالایی از محصولات کادیلاک را به نمایش گذاشته است. ۷۵ درصد شاسی این مدل از فولاد با مقاومت بسیار بالا تشکیل شده که پلتفرم لازم برای کادیلاک اسکالید عریض‌تر در مدل ۲۰۱۵ را فراهم می‌کند.

2015 Cadillac Escalade
2015 Cadillac Escalade

از جمله امکانات سطح بالای موجود در اسکالید ۲۰۱۵ می‌توان به چرخ‌های ۲۰ اینچی، سیستم روشنایی کامل LED و سیستم دامپینگ با کنترل مغناطیسی اشاره کرد. پیشرانه مدل ۲۰۱۵ یک موتور جدید ۶/۲ لیتری EcoTec3 V-8 است که قدرتی برابر ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۶۲۳/۷ نیوتن‌متر را در اختیار قرار می‌دهد.

2015 Cadillac Escalade Interior
2015 Cadillac Escalade Interior

همچنین پیشرانه کادیلاک اسکالید ۲۰۱۵ از انژکتور مستقیم و مدیریت سوخت هوشمند استفاده می‌کند. این خودرو که در دو نسخه تک دیفرانسیل و یا دو دیفرانسیل می‌تواند در دسترس قرار گیرد، در سه تریم پایه، لاکچری و پرمیوم عرضه می‌شود.

 2015 Cadillac Escalade Interior
2015 Cadillac Escalade Interior

کادیلاک اسکالید لاکچری و پرمیوم مدل ۲۰۱۵ با امکانات ایمنی مانند سیستم هشدار نقطه کور جانبی، هشدار ترافیک پشت‌سر و هشدار تغییر خط همراه هستند. درون کابین با گنجایش ۸ سرنشین، سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE کادیلاک به صورت استاندارد در تمام‌های مدل‌های اسکالید ۲۰۱۵ ارائه شده که از طریق یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی کنترل می‌شود. این مدل شاید پایانی باشد بر شرایط رمزآلود اسکالید و بیشتر از همه نقاب از صورت قدرت نهفته این خودرو بردارد.

منبع:motortrend          ترجمه:pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا