گوناگون

آبرسانی به 400 روستا در خراسان‌رضوی با تانکر

نماینده مردم سبزوار گفت: بیش از 400 روستا در سطح خراسان‌رضوی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان‌رضوی با اشاره به مسئله بحران آب در سطح استان خراسان‌رضوی یادآورشد: متاسفانه وضعیت تامین آب برای کشاورزان، دامداران و روستائیان بسیار اسفبار است و کشور در این زمینه باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع بحران آب و خشکسالی در منطقه موجب بروز خطرات مهمی در آینده خواهد شد تصریح‌کرد: مسئله انتقال آب از کشور تاجیکستان باید به سرعت پیگیری شود و در دستور کار دولت نیز قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب در روستاها به دلیل خشکسالی‌های اخیر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: روستائیان، دامداران و کشاورزان برای حفظ اراضی کشاورزی، باغات و دام‌های خود استفاده از آب شرب رو آورده‌اند.

وی ادامه‌داد: متاسفانه خشکسالی اخیر ضربه بزرگی به محصولات کشاورزی و دامداری وارد کرده و دولت باید توجهات ویژه‌ای را به وضعیت اخیر روستائیان داشته باشد و اعتبارات خاصی رابرای مقابله با خشکسالی اختصاص دهد.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرعت بخشیدن به راه‌اندازی مجتمع فولاد و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و پتروشیمی سبزوار می‌‎تواند هزاران بیکار جوان و فارغ‌التحصیلان را به اشتغال وادارد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت شهرستان سبزوار در حوزه صنعت تصریح‌کرد: شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه منابع و امکانات است و رمز آبادانی این خطه در غرب خراسان حضور کارخانه‌جات و صنایع مادر در این منطقه است.

عضو فراکسیون کار و کارگری مجلس شواری اسلامی با اشاره به مصوبه شهرستان شدن بخش ششتمد سبزوار نیز گفت: مسئله ابلاغ ششتمد جزء مصوبات دولت دهم است و انتظار ما از دولت یازدهم اجرای این مصوبه و ابلاغ شهرستان ششتمد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا