گوناگون

ترانزیت خارجی 489 میلیون دلاری کالا از گمرک زمینی آستارا

مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا از ترانزیت خارجی(ورودی و خروجی) 489 میلیون دلاری کالا از طریق گمرک زمینی این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست سال 1393 بالغ بر 18 هزار تن کالا شامل، لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، ورق آهن و پشم شیشه از کشورهای روسیه، اکراین، گرجستان و جمهوری آذربایجان به مقصد کشورهای ترکیه، امارات و عراق ترانزیت خارجی(ورودی) شده است.

وی افزود: ارزش این کالاها 78 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات آستارا در بخش دیگر سخنان به ترانزیت خارجی(خروجی) اشاره و تصریح کرد: در همین مدت 112 هزار تن کالا به ارزش 411 میلیون دلار به واسطه این گمرک از کشورهای روسیه، اکراین، گرجستان و جمهوری آذربایجان به قاره‌های مختلف جهان ترانزیت شده است که از لحاظ وزن 174 درصد و از حیث ارزش 515 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: خودروی سواری، لوازم برقی، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای ترانزیت خارجی(خروجی) است.

افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی گمرک زمینی آستارا

مدیرکل گمرکات بندر مرزی آستارا در بخش دیگر سخنان خود از افزایش 25 درصدی صادرات غیرنفتی از گمرک زمینی این شهرستان به خارج از کشور در 4 ماه نخست سالجاری سخن گفت و عنوان کرد: در مدت مذکور 302 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 95 میلیون دلار به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده که از لحاظ وزن 25 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی، موادغذایی، سیمان، گچ، انواع شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی عمده محصولات صادراتی است.

محمدی در ادامه به واردات کالا در همین مدت اشاره کرد و توضیح داد: 32 هزار تن کالا به ارزش 22 میلیون دلار از مبدأ این گمرک وارد کشور شده است.

وی در پایان افزود: عمده کالاهای وارد شده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی است که مقصد آنها کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، اداره کل گمرک آستارا با بیش از 200 سال قدمت در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبداء و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی، عنوان سوم صادرات و واردات توسط حمل و نقل جاده‌ای و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را از آن خود کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا