گوناگون

آبشار سمیرم نگین سرزمین هزار چشمه

با اینکه تنها چند روزی دیگر به پایان تابستان و فصل مسافرت‌ها باقی نمانده است، سرزمین هزار چشمه سمیرم هم‌چنان میزبان مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است. آبشار سمیرم از میان 100 منطقه تفریحی و گردشگری سمیرم، بیشترین میزان گردشگر را این روزها در خود جای می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سمیرم، این آبشار که در اعماق تنگه‌ای با دیواره‌های سنگی قرار دارد، در پنج کیلومتری شرق شهر سمیرم واقع شده است. روزگاری ارتفاع آن بیش از 70 متر بوده، اما اکنون ارتفاع آبریز آن به مروز زمان و بر اثر فرسایش به 35 متر رسیده است. آب شیرین و دائمی این آبشار از مناطق بالادست به نام منطقه جوزار و چشمه عزیز خان که هر کدام از تنوع و زیبایی خاصی برخوردار هستند، تامین می‌شود.

آبشار سمیرم نگین درخشان سمیرم است. جوشش چشمه‌های کوچک و بزرگ اطراف آبشار، درختان کهنسال بید و گردو،‌ صخره‌های زیبا به شکل‌های گوناگون در کنار پوشش گیاهی متنوع، جلوه‌ای خاص به منظره‌ باصفای آبشار سمیرم بخشیده است. این منطقه در دوره‌ نخست سفر رییس‌جمهور به سمیرم به ‌عنوان یکی از 9 منطقه‌ی نمونه‌ گردشگری در شهرستان سمیرم به تصویب رسید.

زیبایی و چشم انداز منحصر بفرد آبشار سمیرم

یکی از مسافران که از استان سمنان به آبشار سمیرم آمده بود، به خبرنگار ایسنا، گفت: برای هشتمین بار است که از آبشار سمیرم دیدن می‌کند‌.

توفیقی اظهارکرد: هر دو سال یک بار به اتفاق خانواده به سمیرم سفر می‌کنیم و اولین جایی را که برای اقامت انتخاب می‌کنیم، آبشار سمیرم است.

وی افزود: آبشار سمیرم زیبایی و چشم انداز منحصر بفردی دارد، به خصوص در فصل بهار این زیبایی دو چندان می‌شود‌.

این گردشگر اضافه کرد: 10 سال پیش که به سمیرم آمدیم، آب این آبشار بسیار زیاد بود، به طوری که نمی‌شد خیلی به آن نزدیک شد، اما اکنون آب آن خیلی کاهش پیدا کرده است.

بازدید روزانه بیش از 3 هزار مسافر از آبشار سمیرم

شهردار سمیرم گفت: در فصل بهار و تابستان امسال روزانه بین سه تا چهار هزار مسافر از آبشار سمیرم دیدن کردند‌.

سعید جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در سمیرم، اظهارکرد: آبشار سمیرم از جمله مناطق تفریحی ایران بوده که به ثبت ملی رسیده است‌.

اعتبار بیشتری باید به آبشار سمیرم اختصاص داده شود

هم‌چنین سرپرست اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سمیرم نیز با اشاره به بازدید گردشگران از این منطقه، گفت: آبشار سمیرم این قابلیت را دارد که اعتبار بسیاری برای احداث فضاهای رفاهی و دیگر خدمات و امکانات در راستای آسایش بازدیدکنندگان و گردشگران‌ به آن اختصاص داده شود.

سجاد افشاری، اظهارکرد: برای توسعه امکانات و خدمات رفاهی باید طوری برنامه ریزی شود که حالت طبیعی این آبشار و محدوده آن حفظ شود‌.

وی افزود: آبشار سمیرم جزء مناطقی است که در سطح استان اصفهان، گردشگران و مسافران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا