گوناگون

آبگرفتگی‌های مازندران خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه این بارش‌ها و آبگرفتگی‌ها خسارت جانی در بر نداشته است، گفت: با توجه به میزان بارندگی‌ها گزارشی از دامپزشکی و جهادکشاورزی مبنی بر تلفات و یا خسارات به احشام و حیوانات این منطقه منعکس نشده است.

رستم زرودی درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مازندران، با اشاره به آبگرفتگی‌های شهرهای غربی مازندران در پی بارش‌های شب گذشته در این منطقه، گفت: میزان بارش در رامسر بالغ بر 150 میلی‌متر و در نوشهر در حدود 130 میلی‌متر بود، ولی با توجه به اینکه این میزان بارش در طی 10 ساعت رخ داده است، شاهد به راه افتادن سیل در این مناطق نبودیم.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع آب در این بارندگی در حالت حداکثری به 50 سانتی‌متر رسید، افزود: این میزان بارش و آبگرفتگی در حدی نبود که بتوان به آن عنوان سیل را اطلاق کرد، ولی با این حال همین میزان بارش خساراتی چون تخریب برخی از پاشنه‌های پل‌ها، تخریب برخی از تیرهای برق و … را در پی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: در برخی از مناطق نظیر جاده جواهرده رامسر نیز رانش زمین را داشتیم لیکن با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در اسرع وقت مشکلات رفع و رفت و آمد در این مسیر میسر شد.

وی با اشاره به اینکه این آبگرفتگی سبب بروز خساراتی به مخازن آب روستاهای رامسر و نوشهر شده است، افزود: از فرمانداران و مسئولان این دو شهرستان خواستیم تا به سرعت با بررسی وضعیت این اماکن و تاسیسات گزارش جامع و کاملی را به این اداره کل ارائه دهند تا در اسرع وقت تصمیمات لازم گرفته شده و کمک‌های لازم نیز انجام شود.

وی افزود: با همت هلال‌احمر به 150 نفر که به دلیل آب گرفتگی دچار مشکل شده بودند، امدادرسانی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا