گوناگون

آستاراخان بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی مازندران است

81143429 5659498

ˈ الکساندر ژیکلین ˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت لبنیاتی کاله آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود : سال میلادی گذشته 360 میلیون دلار کالا از ایران به استراخان صادر شد که بیشتر آن محصولات کشاورزی مازندران بود.

وی ادامه داد : امسال باگسترش روابط اقتصادی ، ارزش کالاهای وارداتی مازندران بویژه پرتقال ، کیوی ، گل و گیاه و محصولات لبنی به آستاراخان چندین برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار آستاراخان گفت : با توجه به شرایط اقلیمی مناسب مازندران در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی ، آستاراخان خواستار همکاری در زمینه مسایل فنی و مهندسی کشاورزی است.

وی به تنوع محصولات لبنی تولیدی در شرکت کاله مازندران اشاره کرد و افزود : محصولات این شرکت می تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی پیدا کند.

شرکت کاله آمل با حدود شش هزار کارگر روزانه یک هزار تا یک هزار و 500 تن شیرخام را تبدیل به انواع فرآورده های لبنی می کند.

یک هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه شامگاه دوشنبه به سرپرستی استاندار آن منطقه از طریق فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری وارد استان مازندران شد.

توسعه روابط اقتصادی ، تجاری ، فنی و مهندسی میان آستراخان روسیه و مازندران از اهداف سفر دو روزه این هیات اعلام شده است.

این هیات قرار است در زمینه های گردشگری و ورزشی ،صنعت و معدن،کشاورزی،علمی و آموزشی،توسعه و عمران شهری، تجارت و مسایل گمرکی با مسوولان استان مازندران به بحث و تبادل نظر بپردازد.ک/3

2585/503/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا