گوناگون

آغاز عزاداری محرم از دهه ولایت افراطی‌گری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فاصله عید قربان تا غدیر دهه ولایت نامیده می‌شود، گفت: شروع عزاداری محرم از دهه ولایت افراطی‌گری است و نباید جشن‌های دهه ولایت و عزاداری محرم با هم تداخل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به کنگره جهانی حج اظهار کرد: رهبری در این پیام حج را مهم ترین مسئله جهان اسلام خواندند که مظهر اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان است.

وی افزود: رهبری همچنین در این پیام خطر نفوذ اسلام آمریکایی در میان امت‌های مسلمان را به مسلمانان هشدار دادند، چرا که اسلام آمریکایی سوق دادن اسلام به اهداف پلید مستکبران و اجانب است که بر آتش عدم اتحاد میان مسلمانان دامن می‌زند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه پیروزی در جنگ غزه مقاومت و اتحاد مسلمانان را به رخ جهانیان کشید، تاکید کرد: در این جنگ اسرائیل که از لحاظ تجهیزات بسیار قوی است، شکست سختی را در برابر مسلمانان متحمل شد و چنان خوار و زبون گشت که در هنگام سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل سالن به کلی خالی شده و کسی حاضر به شنیدن سخنان او نشد و این اتفاق نشان داد که رژیم اسرائیل منفورترین رژیم غاصب و کودک‌کش در طول تاریخ است.

وی با اشاره به حوادث اخیر یمن گفت: مردم مسلمان یمن با اتحاد دولت دست نشانده‌ی این کشور را مستاصل کرده و این دولت را با وجود حمایت‌های عربستان و استکبار جهانی شکست دادند و در ایام عید قربان مسلمانان این پیروزی را جشن می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعیاد اسلامی از دوجهت معنویت و وحدت کلمه مسلمانان مورد توجه است، ادامه داد: نماز عید قربان مظهر این دو جهت است و در این عید که عید تسلیم در برابر امر پروردگار است باید درس فداکاری و جهاد در راه خدا را گرفت.

بر اساس این گزارش نماز عید قربان به امامت آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با حضور خیل عظیمی از مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا