گوناگون

خشکیدگی بلوط‌ها ‌فاجعه‌ای برای منابع طبیعی کشور

‌به منظور بررسی وضعیت جنگل های بلوط استان کرمانشاه، نشستی با عنوان حفظ و احیای بلوط زاگرس با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی معاون استانداری کرمانشاه در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ و احیای درختان بلوط بعنوان درختان بومی مناطق زاگرس نشین، از شیوع دو عامل بیماری ذغالی بلوط و آفات چوبخوار در میان بلوط های مناطق زاگرس نشین ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام عاجل ادارات مرتبط با این موضوع برای چاره یابی در این خصوص شد.

وی از خشکیدگی درختان بلوط به عنوان یک فاجعه و خطر بزرگ برای منابع طبیعی کشور یاد کرد و گفت: برای جبران و پیشگیری از این فاجعه باید چاره‌ای اندیشید.

حاتمی با بیان اینکه آفات و بیماری‌ها به تنهایی علت وقوع این پدیده نیستند، اظهار کرد: عواملی نظیر تغییرات اقلیم، تخریب جنگل، شخم زیر اشکوب و خشکسالی‌های پی در پی نقش موثری در تشدید این مسئله دارند.

معاون استانداری کرمانشاه عنوان کرد: مقرر شده مستندی از عوامل نابود کننده بلوط زاگرس و راه‌های پیشگیری از آن در استان کرمانشاه ساخته شود و کارگروهی نیز در این خصوص تشکیل شود.

در این جلسه سلیمانی و همتی مدیران کل منابع طبیعی و محیط ریست استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا