گوناگون

استاندار هرمزگان: از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان استقبال می‌کنیم

استاندار هرمزگان گفت: ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان هرمزگان استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، دکتر جاسم جادری ‌با سلطان عمر‌(‌sultan Amur al-hajri‌) سرمایه گذار عمانی و مدیرعامل شرکت الفنار الذهبی دیدار کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار ضمن اعلام حمایت از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان هرمزگان، عنوان کرد: توسعه سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان هرمزگان استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان یکی از قطب‌های بزرگ تجارت و اقتصاد ایران است و در این استان ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارد.

در ادامه این دیدار رضا مدرس مشاور توسعه استاندار هرمزگان و دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور استانداری هرمزگان ضمن معرفی این سرمایه گذار عمانی، بیان کرد: این سرمایه گذار قصد دارد در زمینه فرآوری LNG و ایجاد یک مجموعه هیدروکربنی و در حوزه نفت و گاز در استان هرمزگان سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: اگر تسهیلات و امکانات مناسب در اختیار این سرمایه گذار قرار داده شود، این سرمایه گذار حاضر است رقمی بین شش تا هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشد.

مشاور توسعه استاندار هرمزگان افزود: برای سرمایه گذاری دو شهرستان جاسک و قشم به این سرمایه گذار پیشنهاد شد که با توجه موقعیت شهرستان جاسک و نزدیکی به کشور عمان و همچنین ظرفیت‌های نفت و گاز، شهر جاسک برای این سرمایه گذار از جذابیت بیشتری برخوردار است.

مدرس تصریح کرد: اگر این پروژه مورد توافق قرار گیرد، سرمایه گذار طی مدت 60 ماه مجتمع فرآوری LNG را احداث می کند اما پس از گذشت دو ماه فاز اولیه و بخش کوچکی از پروژه می‌تواند آغاز بکار کند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست سرمایه گذار برای اجرای این پروژه تامین و انتقال گاز به محل اجرای پروژه است که موافقت اصولی این کار باید حداکثر تا پایان سال 2014 به سرمایه گذار ابلاغ شود.

مشاور توسعه استاندار هرمزگان به درخواست دیگر این سرمایه گذار مبنی بر ایجاد خط پروازی میان مسقط عمان و بندرعباس و جاسک اشاره کرد و گفت: در تفاهمات قبلی استاندار هرمزگان و استاندار مسندم عمان برقراری این خط پروازی مورد موافقت قرار گرفته و هواپیمایی کشوری نیز با کلیات این طرح موافق است.

در ادامه این دیدار سلطان عمر سرمایه گذار عمانی و مدیرعامل شرکت الفنار الذهبی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاندار هرمزگان، اظهار کرد: ما علاقه مند هستیم تا ارتباطات تجاری عمان با استان هرمزگان بیشتر شود و شرکت های عمانی بیشتری در این استان کار تجارت و سرمایه گذاری را انجام دهند.

وی برقراری ارتباط هوایی را در این زمینه بسیار موثر دانست و خواستار تسریع در ایجاد خط پروازی میان بندرعباس و مسقط عمان شد.

دکتر جادری استاندار هرمزگان نیز در ادامه بر توسعه ارتباط تجاری و سرمایه گذاری با کشور عمان تاکید و همچنین برای همکاری در جهت تحقق درخواست‌های این سرمایه گذار مبنی بر تامین گاز مورد نیاز مجتمع فرآوری LNG و ایجاد خط پروازی اعلام آمادگی کرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا