گوناگون

تصادفات جاده‌ای، جان مردم رشتخوار را به لب رسانده است

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی رشتخوار با اشاره به تصادفات جاده‌ای منطقه گفت: گویا مسوولان رشتخوار برای جان مردم این شهرستان ارزشی قائل نیستند.

اصغر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با ابراز این عقیده که مسئولان برای جان مردم مناطق روستایی ارزشی قائل نیستند خاطرنشان کرد: با وجود این که هر ماهه چند تصادف جانی در محور رشتخوار به تربت حیدریه و خواف رخ می‌دهد اما متاسفانه مسوولان از خود برای رفع مشکلات این محور واکنشی نشان نمی‌دهند.

اصغر رمضانی گفت: احداث سرعت گیر و چراغ‌های چشمک زن در نزدیک روستاهای منطقه در محور می‌تواند از تصادفات تا حدی جلوگیری کند.

وی هم‌چنین استقرار پلیس راه در محور رشتخوار- خواف – تربت حیدریه و استقرار اور‍ژانس جاده‌ای و نیروهای امدادی در این محور را خواستار شد و گفت: واقعا جان ده‌ها نفر که قربانی این محور شده‌اند و هزاران نفر که هرچند وقت عزادار می‌شوند به احداث و تجهیز جاده به خط کشی‌های لازم، تابلو، علائم و چراغ و عدسی‌های هشداردهنده در محل سرعت گیر نمی‌ارزد.

وی با اشاره به این‌که مصوبات شورای ترافیک در راستای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی و ساماندهی ترافیک شهری و روستایی تشکیل شد اما برای اجرای آن نیاز به اعتباراتی هست، تاکید کرد: احداث سرعت گیر بدون حساب و کتاب، تداعی می‌کند که مردم باید به این شیوه کنترل شوند و از طرفی دیگر ضعف مدیرانی را نشان می‌دهد که از این شیوه برای کنترل مردم استفاده می‌کنند.

رییس شورای بخش مرکزی اعتبار برای فرهنگ‌سازی و نصب علایم کاهنده سرعت در محور رشتخوار- خواف و تربت حیدریه را خواستارشد و خاطرنشان کرد: درد مردم منطقه را مدیران بومی بهتر درک می‌کنند.

رمضانی گفت: باید با مدیریت درست و از طریق فرهنگ‌سازی و نصب علایم مناسب، با افراد متخلف و با هزینه کمتر برخورد کرد.

وی گفت: در سطح شهرستان رشتخوار بیش از 20 روستای منطقه در حاشیه محور اصلی و ترانزیت رشتخوار خواف هرات و سنگ معدن سنگ قرار دارد و تردد بیش از حد وسایل نقلیه سنگین سنگ معدن که روازنه بیش از 1300 دستگاه است تاکنون خسارات فروان مالی و جانی به مردم وارد کرده است.

رشتخوار دارای 65 هزار نفر جمعیت است که در 200 کیلومتری مشهد واقع است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا