گوناگون

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن «یاسوج

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن «یاسوج – اقلید» به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کهگیلویه و بویراحمد «غلام محمد زارع» که در حاشیه‌ی افتتاح جشنواره حرکت دانشجویی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: عملیات اجرای خط آهن «یاسوج – اقلید» با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان به‌زودی آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: می‌کوشیم شهرستان بویراحمد را بعنوان کریدور شمال به جنوب معرفی کنیم و این شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری و آزاد راهی در زمینه تجارت بین راهی به حساب بیاید.

نماینده‌ی مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده بارهایی که به مناطق کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس حمل می‌شود از این استان می‌گذرد اما متأسفانه به علت نداشتن آزادراه‌های مناسب نتوانستیم از این موقعیت خوب استفاده مطلوب را ببریم.

زارعی خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی ریلی نیز تاکنون موفق نبودیم و برای جبران این مسأله اقداماتی انجام دادیم و سعی داریم با ساخت و توسعه‌ی شبکه‌های ریلی در این زمینه خدمات لازم برای توسعه‌ی شبکه‌ی ریلی استان انجام دهیم ضمن اینکه در کنار این راه‌آهن آزادراهی ساخته می‌شود که این استان به راه‌های استان‌های شیراز و اصفهان متصل می‌کند.

وی گفت: اجرایی عملیات ساخت راه آن «یاسوج – اقلید» از جمله خبر خوشی برای مردم این استان است که امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی و ساخت این راه‌آهن در یاسوج بعنوان مرکز استان آغاز شود.

نماینده‌ی مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پرداختن به عمران و آبادانی روستایی استان از دیگر برنامه‌های مدنظر است که در همین مورد نیز گام‌های مهمی برداشته شده است ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا دولت در فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه سهم بهداشت استان را افزایش دهد تا نگرانی و دغدغه مردم در حوزه‌ی سلامت از میان برود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا