گوناگون

آغاز عملیات اجرایی محور کمکی جاده چالوس

مدیر ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از آغاز عملیات اجرایی محور کمکی جاده چالوس به طول 15 کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه البرز، افشین پیرنون، امروز(دوم مهر)، در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از وضعیت راه‌های استان البرز گفت: محور کمکی جاده چالوس از 15 کیلومتری جاده چالوس آغاز می‌شود و شامل کرج- آتشگاه- نوجان- چالوس است.

وی افزود: در مواقعی که جاده چالوس یک‌طرفه می‌شود، مسافران می‌توانند از این محور استفاده کنند.

پیرنون خاطرنشان کرد: عملیات خاکی این مسیر آغاز شده و زمستان امسال به پایان می‌رسد ، آسفالت آن نیز تا فروردین به اتمام می‌رسد و خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که 74 درصد از راه‌های روستایی استان البرز آسفالت هستند، گفت: در مجموع 1100 کیلومتر راه روستایی در استان البرز وجود دارد که تاکنون 800 کیلومتر از آن آسفالت شده است.

مدیر ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یادآور شد: برای آسفالت هر کیلومتر راه روستایی 200 میلیون تومان اعتبار لازم است و امسال برای آسفالت 30 کیلومتر از راه‌های روستایی استان بیش از شش میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در پایان گفت: نرخ برخورداری راه‌های روستایی البرز بیش از 80 درصد است که از نرخ کشوری که 61 درصد است ، 18درصد بیشتر است که این امر نشان از توجه بیشتر مسئولین راه و شهرسازی استان به امور روستاهاست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا