گوناگون

آغاز لیگ برتر دوچرخه سواری کشور از فردا در ورامین

مجید بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از رایزنی های صورت گرفته و موافقت فدراسیون دوچرخه سواری و همراهی هیئت دوچرخه سواری استان تهران، برای اولین بار مسابقات لیگ برتر دوچرخه سواری از ورامین آغاز می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین افزود: شهرستان ورامین روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه میزبان قهرمانان و ورزشکاران به نام کشور است که در دو بخش تایم تریل و استقامت جاده به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: ورزشکاران در قسمت استقامت بخش جاده از ساعت 9 صبح جمعه از میدان اصلی بخش جوادآباد رقابت خود را آغاز می کنند و در این رقابت از  روستای حصار حسن بیک، روستای خاوه، روستای محمد اباد عرب ها و روستای تجره عبور خواهند کرد.

بذرافشان اضافه کرد: قسمت تایم تریل بخش جاده ساعت 9 صبح فردا از میدان اصلی بخش جوادآباد ورامین آغاز و دوچرخه سواران از روستای خاوه به سوی محمدآباد عربها رکاب می زنند.

این مسئول بیان داشت: امروز با توجه به افزایش حجم خودروها و مقرون به صرفه نبودن استفاده از وسائل نقلیه موتوری، بسیاری از شهروندان به سمت استفاده از دوچرخه حرکت کرده اند که این مسئله را می توان به فال نیک گرفت.

وی عنوان کرد: برای داشتن نشاط، ورزش کردن و بخصوص شرکت در فعالیت‌های ورزشی گروهی مثل دوچرخه‌سواری بسیار موثر است و از همه مهمتر دوچرخه سواری علاوه بر اینکه می‌تواند برای شخص دوچرخه‌سوار مفید باشد می‌تواند به داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط و داشتن هوایی پاک نیز کمک کند.

این فعال ورزشی گفت: این ورزش برای کلیه سنین و تمام اقشار جامعه مناسب می‌باشد، به عبارتی اگر دوچرخه سواری در جامعه عمومیت یابد گامی مهم در راه بهبود سلامت جسمی و نشاط جامعه خواهد بود.

وی بیان داشت: شهروندان نیز معتقدند که با توجه به حجم ترافیك و از طرفی مشغله های زندگی شهری دوچرخه می تواند جایگزین وسایل نقلیه حتی برای مسافتهای كوتاه شود و باید ضمن گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه، دوچرخه ‌سواری را از جاده‌ها به درون شهر و محلات سوق دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا