گوناگون

آغاز مطالعات جامع زیست شناختی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس به‌زودی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات جامع زیست شناختی در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی سلماس به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، در جلسه‌ی تسریع روند اجرایی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی سلماس، با حضورفرماندار و امام جمعه سلماس، دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان برای منطقه‌ی ویژه و مدیران کل منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نماینده‌ی دفتر امور اقتصادی استاندار و شهرداران سلماس و تازه شهر، «علی پیرمرادی» مدیرکل منابع طبیعی استان در خصوص واگذاری کامل 120 هکتار از اراضی این منطقه که قبلاً به نام منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی زده شده بود به شرکت شهرک‌های صنعتی طی 20 روز آینده اعلام آمادگی کرد.

«صابر پرنیان» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: علت توقف اجرایی شدن این طرح مهم عدم امکان هزینه از محل منابع داخلی طبق قانون و کاهش چشمگیر منابع استانی از سال 89 به بعد که استانداری در اختیار این شرکت قرار می‌دهد، بود.

وی گفت: اکنون ضمن تحویل 120 هکتار اراضی مذکور، این اجازه به شرکت شهرک‌های استان در خصوص هزینه از منابع داخلی و استانی و نیز اعتبارات پژوهشی برای برگزاری مجدد مناقصه برای انجام مطالعات مورد نیاز منطقه چون مطالعات زیست محیطی منطقه، طراحی فاز 1 و 2 منطقه، تهیه‌ی نقشه‌ی کاداستر، ماده 215 مطالعات بودجه‌ی ملی و… داده شده است.

پرنیان خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که به جای 120 هکتار، مطالعات را برای 1000هکتار انجام دهیم تا در آینده نیز در خصوص گسترش این منطقه مشکلی پیش نیاید و تا 15 روز آینده با اعلام برندگان مناقصه، طراحی فاز 1 و 2 و اقدامات حوزه‌ی عمرانی را آغاز کنیم و تا پایان امسال عملیات حصارکشی را به پایان برسانیم.

مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان از ارائه‌ی برنامه‌ی زمانبندی برای اجرای منطقه‌ی ویژه‌ی سلماس به استاندار هم خبر داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا