گوناگون

آماده باش کامل نیروهای امنیتی افغانستان برای تامین امنیت انتخابات

2322613 279به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نجیب دانشˈ معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: تدابیر امنیتی ویژه برای تامین امنیت انتخابات افغانستان از امروز اتخاذ شده و نیروهای امنیتی بخصوص در مناطق ناامن مستقر شده اند و بر اوضاع نظارت دارند.
 
دانش گفت: هرچند مخالفان مسلح به منظور تلاش برای اخلال در امنیت انتخابات اخیرا تحرکات خود را افزایش داده اند، اما نیروهای امنیتی با آمادگی کامل هر گونه تحرک آنان را سرکوب خواهند کرد.
 
نیروهای طالبان اخیرا با صدور بیانیه ای ضمن تهدید مردم افغانستان، از آنان خواستند که در انتخابات شرکت نکنند.
 
در همین حال کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته در نشست مشترکی با نیروهای امنیتی این کشور خواستار تامین امنیت دور دوم انتخابات افغانستان شد و از افغان ها درخواست کرد همانند دور اول حضوری گسترده و پرشور در پای صندوق های رای داشته باشند.
 
ˈعمرداود زیˈ وزیر کشور افغانستان هم در این نشست اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغان همانند دور اول، قادر به تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند.
 
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با مشارکت عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزد پیشتاز دور اول، شنبه 24 خرداد ماه در سراسر افغانستان برگزار شود.
 
7 میلیون از 12 میلیون واجدان شرایط شرکت در انتخابات افغانستان، در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.
 
حضور گسترده مردم افغانستان در دور اول انتخابات این کشور که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، تحسین جهانیان را برانگیخت.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا