گوناگون

آمار غیررسمی مهاجرت از لرستان به 15 هزار نفر می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله خدایی سوری پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات استان در بخشهای مختلف اظهار داشت: لرستان قابلیتها و ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد ولی متاسفانه همچنان از محرومیت رنج می برد.

وی با بیان اینکه لرستان سالهاست در رتبه نخست جدول بیکاران کشور قرار دارد افزود: در برخی مناطق استان وضعیت از محرومیت نیز گذشته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی استان عنوان کرد: در حال حاضر با مشکلات متعدد در این بخش کشاورز ما نمی تواند زندگی خود را تامین کند.

خدایی سوری با بیان اینکه از استعدادهای موجود در استان در بخشهای مختلف استفاده ای نکرده ایم افزود: در حال حاضر مطابق آمار رسمی سالانه هفت هزار نفر از استان لرستان مهاجرت می کنند.

وی ادامه داد: این در حالیست که آمارهای غیررسمی از مهاجرت سالانه 15 هزار نفر یعنی دوبرابر آمارهای رسمی حکایت می کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 میلیارد مترمکعب آب سطحی در استان داریم ولی اجازه برداشت نداریم ادامه داد: در حال حاضر مجوز برداشت حدود دو میلیارد مترمکعب از آب استان را داریم.

خدایی سوری با اشاره به وجود تحصیل کرده های بیکار در حوزه کشاورزی یادآور شد: در صورت شکوفایی استعدادهای بخش کشاورزی لرستان پنج هزار فارغ التحصیل بیکار این بخش مشغول به کار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا