گوناگون

آمریکا اولین ناقض حقوق بشر/ از خیران قرآنی حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه رفسنجان اظهار داشت: باید محیط دانشگاه ها اسلامی بوده و یک دانشگاه نباید به حراست خود بگوید که در مورد مسئله حجاب سختگیرانه برخورد نکند.

وی بر لزومحفظ شئونات سلامی تاکید کرد و افزود: اجازه نمی دهیم پرده دری و بی عفتی در جامعه وجود داشته باشد. سخت گیری نمی کنیم اما در مقابل فردی که پرده دری می کند برخورد خواهیم کرد.

اولین ناقض حقوق بشر آمریکا است

امام جمعه رفسنجان آمریکا را نخستین ناقض حقوق بشر در دنیا خواند و گفت: در سال 59 آمریکا، دارایی های ایران را بلوکه کرد که این کار نشان از بغض و کینه آنها نسبت به ملت ایران بود.

حجت الاسلام رمضانی پور عنوان کرد: در سال 67 آمریکائی ها هواپیمای ما را در حالی که با چشم غیرمسلح هم می شد تشخیص داد که مسافربری است با بیش از 290 نفر سرنشین با دستور مستقیم سردمداران آمریکا مورد اصابت موشک قرار دادند و تا حالا هم هنوز از ما عذرخواهی هم نکرده اند.

وی با بیان اینکه اولین ناقض حقوق بشر آمریکا است، تصریح کرد: با این وجود توقع دارند که مرگ بر آمریکا برداشته شود. هیچ وقت دشمنی ما با آمریکا کم نمی شود مگر اینکه آمریکا از سر خوی درندگی بیفتد و آرام شود.

تجلیل از حافظان قرآن کریم

امام جمعه رفسنجان یکی از امور پسندیده در ماه مبارک رمضان را جمع خوانی قرآن کریم در مساجد شهرستان دانست و یادآور شد: مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مسجد جامع رفسنجان از روز 11 تیر ماه به طور مستقیم از صدا و سیمای مرکز کرمان پخش می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور از حمایت فرمانداری و سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای مسئول را در برپایی این جمع خوانی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این مراسم ها سبب می شود که رفسنجان بار دیگر به مانند گذشته که قم ثانی لقب گرفته بود جنبه تدین مردم شهرستان نمایان شود.

وی با بیان اینکه از برنامه های قرآنی حمایت لازم انجام می شود، از تجلیل از حافظان قرآن کریم شهرستان در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: ما به خیران قرآنی نیاز داریم و از آنها حمایت نیز می کنیم.

امام جمعه رفسنجان همچنین به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در رفسنجان در مسجدالزهرا از چند روز آینده اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به بحران کم آبی و کمبود برق در کشور، خواستار صرفه جویی در این قضیه شد تا این مشکل در فصل تابستان برطرف شود.

وی با اشاره به 14 تیر ماه روز شهرداریها و دهیاریها، بیان داشت: شهرداران و دهیاران باید فرصت 4 ساله خود را برای خدمت به مردم غنیمت شمرده و از این فرصت برای کار و خدمت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا