گوناگون

عده ای از اهل قلم مسئولیت خود را ارزان می فروشند/ انتقاد از کم کاری درباره دشمن شناسی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج در جمع نمازگذاران روزه دار با اشاره فرا رسیدن 14 تیرماه که مزین به نام “روز قلم” با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اصول مترقی قانون اساسی در جامعه آزادی بیان و قلم است ولی با این قید که نباید ارزش های دیگر به وسیله آزادی بیان از میان برود.

این مسئول با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده است، خاطرنشان کرد: اهل رسانه و مطبوعات باید با بیان واقعیت ها ارزش قلم را حفظ کنند در این صورت می توانند ادعا کنند که ارزش قلم و رسالت خود را حفظ کرده اند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به 18 تیرماه، بیان کرد: دشمنان اسلام و ایران در تیرماه سال 78 در قالب جنبش دانشجویی و با به پا کردن فتنه قصد رسیدن به اهداف شوم خود را داشتند.

در مقابل ترفندهای دشمنان یا بیکار و یا کم کار بوده ایم

حسینی همدانی اظهار داشت: در 23 تیرماه همان سال با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و با حضور مردم در صحنه حماسه ای دیگر رقم خورد ولی 10 سال بعد یعنی در سال 88 بار دیگر دشمنان درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و این بار نیز با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری نقشه های آنان نقش بر آب شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری 3 دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر، جامعه قرآنی و جامعه دانشگاهیان داشتند و محور هر 3 دیدار بر دشمن شناسی بود، و این تاکیدات رهبر معظم انقلاب بیانگر این مسئله است که در این زمینه یا ما کم کاری و یا بیکاری داشته ایم.

این مسئول یادآور شد: دشمنان در همه زمینه ها در حال فعالیت هستند و ترفندهای زیادی به کار می برند یکی از این ترفندها تسخیر بدون هزینه کشورمان است و ترویج بی بند و باری و هرزگی در جامعه که نتیجه ای جز از میان بردن عفاف عمومی را ندارد.

حسینی همدانی با اشاره به سیاست های راهبردی دشمنان که همانا ترویج بی حجابی در جامعه است، اعلام کرد: مسئولان فرهنگی یا خواب هستند و یا خود را به خواب زده اند که دشمنان این چنین جولان می دهند.

بسیاری از مظاهر بی حجابی در کرج نمایان است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: قبل از اینکه اسلام به بحث حجاب بپردازد ادیان مختلف به حجاب پرداخته اند در فرهنگ ایران قدیم نیز حجاب از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است.

این مسئول اظهار داشت: در سال 73، سه شبکه فارسی زبان وجود داشت ولی در سال 93، 153 شبکه فارسی زبان وجود دارد با توجه به این آمارها باید گفت مگر چقدر فارسی زبان در دنیا زندگی می کند که دشمنان به وسیله ماهواره چنین فضایی را به وجود آورده اند؟

امام جمعه کرج در ادامه بیان کرد: در ایران بیشتر استفاده کنندگان از ماهواره، بانوان هستند، بانوانی که مایه سکونت و آرامش خانواده هستند و این امر نتیجه ای جز از میان رفتن بنیان خانواده ندارند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خطاب به برخی از مسئولان که ژست روشنفکری گرفته اند، گفت: برخی از مسئولان طوری رفتار می کنند که افراد سکولار و خاکستری رنگ جامعه را جذب می کنند ولی باید بدانند که با این گونه رفتارها افراد انقلابی را از دست می دهند و به اهداف خود نیز نمی رسند.

وی در ادامه خطاب به مردم، اعلام کرد: غیرت دینی در معرض خطر افتاده است، در کرج بسیاری از مظاهر بی حجابی نمایان است و این در صورتی است که مردم کرج مردمی غیرتمند هستند پس اجازه ندهند که در این شهر چنین معضلاتی پیش آید.

مسئولان کرجی تا امشب فرصت دارند مراسم هایی که فساد در آنها رخنه کرده است را جمع کنند

حسینی همدانی با اشاره به اینکه در البرز مسائل و مشکلات کم نیست، افزود: در این روزها و شبها بدون مجوز به بهانه جشن رمضان در کرج مراسم هایی برگزار می کنند و در این مراسم ها چه مفاسدی که برپا نمی شود از همین تریبون نماز جمعه اعلام می کنم مسئولان تا امشب فرصت دارند که این مراسم ها را لغو کنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات رفتارهای اجتماعی با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از راههای رسیدن به کمال داشتن تقوا و رعایت آن است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: عفاف یکی از رفتارهای اجتماعی است که گذشته از اثرات فردی، اثرات اجتماعی نیز دارد چرا که جامعه سالم را افراد سالم و با عفاف تشکیل می دهند.

پیروی از دستورات خداوند کمال را برای آدمی به ارمغان می آورد

امام جمعه کرج تصریح کرد: حضور در جامعه سالم و پاک هیچ خسارتی را متوجه افراد نمی کند.

حسینی همدانی یادآور شد: خداوند برای حفظ جامعه از آلودگی ها دستوراتی مقرر کرد، که همگان باید در اجرای این دستورات از هیچ تلاشی فرو گذار نباشند چرا که پیروی از دستورات خداوند کمال را برای آدمی به ارمغان می آورد.

وی افزود: خداوند به بانوان دستور می دهد که خود را بپوشانند و مانند دوران جاهلیت خود را نمایان نکنند و به مردان نیز دستور می دهد که اهل عفاف باشند چرا که اگر مردان و زنان اهل عفاف و حیا کردن باشند بسیاری از معضلات به وجود نمی آید.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه همه دستورات دین برای حفظ کرامات انسانی است، بیان کرد: گاهی افراد در جامعه چنان کرامت خود را تنزل می دهند که تشخیص مرد از زن به سختی میسر می شود و در چنین شرایطی است که مورد لعن خداوند قرار می گیرند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا