Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌هاعکس

آموزش ساخت چراغ قوه فانوسی ارزان

امروز برای شما کاربران عزیز آموزش ساخت چراغ قوه فانوسی ارزان را آماده کرده ایم برای ساخت این چراغ قوه احتیاجی نیست که دانش خاصی در زمینه برق و الکترونیک داشته باشید فقط کافیست مراحل را پشت سر هم و با دقت کافی دنبال کنید . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

زیبایی چراغ قوه فانوسی در این است که هیچ اثری از مدار تغذیه در آن نیست شما نیز هنگام ساخت این وسیله باید تمام  تلاش خود را بکنید تا نهایتا بتوانید یک چراغ قوه فانوسی شیک و تمیز را برای خود بسازید .

وسایل مورد نیاز : ۱- ظرف شیشه ای در دار ( سعی کنید از ظرفی استفاده کنید که روی در آن دسته ای وجود دارد) ۲ – لامپ کم مصرف کوچک (اندازه لامپ باید کوچکتر از ظرف باشد ) ۳ – دوربین یکبار مصرف ۴ – نگهدارنده باتری ۵ -کلید قطع و وصل کوچک ۶ – سیم آهنربایی ( یک رول کوچک کافی است )

آموزش ساخت چراغ قوه فانوسی ارزان

مراحل ساخت : ابتدا باید قاب دوربین یکبار مصرف را باز کنید این مرحله بسیار خطرناک است مواظب باشید که خازن بزرگی که داخل دوربین است را لمس نکنید چون ممکن است جرقه زده و شما را از ادامه ساخت چراغ قوه فانوسی پشیمان کند .حالا باید شارژ خازن را خالی کرده و آن را از مدار دوربین خارج کنید .با استفاده از یک پیچ گوشتی فلزی دو پایه خازن را بهم وصل کنید . مراقب باشید که هنگام انجام این کار دستتان به هیچ نقطه از خازن یا قسمت فلزی پیچ گوشتی متصل نباشد.

چراغ فلش دوربین را هم با دقت از مدار دوربین جدا کنید . حالا زمان آن رسیده که لامپ کم مصرف را آماده کنید . در هنگام کار با لامپ مراقب باشید که نشکند مواد داخل لامپ کم مصرف سمی بوده باید به شدت مراقب باشید . شما باید در قسمت پلاستیکی لامپ یک سوراخ کوچک مانند تصویر ایجاد کنید سوراخ باید بالاتر از سر پیچ و پایین تر از قسمت شیشه ای لامپ باشد . بعد از ایجاد سوراخ روی بدنه باید با استفاده از پیچ گوشتی به آرامی پایه لامپ را جدا کنید . حالا شما دو جفت سیم مفتولی می بینید که باید روی پوشش آن را با کاتر بخرشید و سیم ها را به صورت دوتایی به هم متصل کنید .

حالا به مدار دوربین بر می گردیم ابتدا مدار دوربین را برگردانید و پوشش فشاری کلید را جدا کنید . سپس با هویه و ابزار لحیم کاری پایه های کلید را مانند تصویر به هم متصل کنید . روی برد تعدادی قطعه بدون استفاده برای ما وجود دارد آنها را با سیم چین جدا کنید . حالا می توانید برد مدار را کوچکتر کنید . مراقب باشید که به دیگر قسمت های مدار آسیبی نرسد و برش را با کاتر با دقت زیادی انجام دهید .

دو تکه سیم آهن ربایی را جدا کرده و از هر دو طرف پوشش رو سیم را بخراشید و سیم ها را به قسمت تغذیه مدار دوربین لحیم کنید .

با استفاده از نگهدارنده باتری و کلید یک مدار باز مانند تصویر زیر ایجاد کنید . حالا وقت آن رسیده که وسایل را سر هم کنید . ابتدا روی در شیشه یک سوراخ کوچک ایجاد کرده و کلید از زیر وارد آن کنید سپس سیم خارج شده از کلید را به ترمینال مثبت و سیم منفی باتری را به ترمینال منفی مدار دوربین متصل کنید.

با استفاده از چسب حرارتی مدار و نگدارنده باتری را به در شیشه وصل کنید و حسابی آن را محکم کنید .

سر دیگر سیم های آهن ربایی به لامپ وصل می شود اتصال را انجام داده و باتری را هم در نگهدارنده جا بزنید . حالا می توانید در شیشه را به همراه مدارات داخلش و همچنین لامپ کم مصرف ببندید . اینجا مراحل ساخت به پایان رسیده و می توانید با کلید قطع و وصل روی در شیشه چراغ قوه فانوسی را خاموش و روشن کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا