Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت دوربین Sunscreenr برای مشاهده کرم ضد آفتاب روی پوست

در حال حاضر در بازار دستگاه هایی وجود دارند برای تعیین میزان نورخورشید این دستگاه ها ردیاب نورخورشید هستند و  زمانی که پوست به کرم ضد آفتاب نیاز داشته باشد آن را اعلام می کنند . اما اگر میزان کرم ضد آفتابی که روی سطح پوست است کافی نباشد  راهی وجود ندارد که متوجه شد این میزان کرم کافی نیست به همین علت دوربین های مینی UV برای حل این مسئله ساخته شده اند . برای توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

دوربین Sunscreenr  یک دوربین مینی UV است که بر خلاف دوربین های معمولی می تواند اشعه ماورا بنفش یا  همان نور UV را به تصویر بکشد . کرم های ضد آفتاب با کیفیت می توانند اشعه ماورا بنفش را  به خود جذب کنند و مانع رسیدن این نور به سطح پوست بدن شوند . حالا ما با مشاهده میزان اشعه ماورا بنفش توسط دوربین Sunscreenr  می توانیم از کافی بودن کرم ضد آفتاب روی پوست با خبر شویم.

نمایشگر دوربین Sunscreenr  به صورت کلی سیاه و سفید است و  پوستی را  که روی سطح آن از  کرم ضد آفتاب پوشیده شده باشد را  نسبت به پوستی که کرم ضد آفتاب ندارد تیره تر نشان می دهد .

کار با دوربین  Sunscreenr بسیار ساده است ، فقط کافیست از درون آن نگاه کنید و فضاهایی از پوست را که روشن تر از بقیه است را دوباره با کرم بپوشانید تا مطمئن شوید که اشعه UV به پوست شما هیچ آسیبی نمی رساند.در کنار دوربین یک سه پایه هم وجود دارد این دوربین می تواند یک ویدیو ۳۰ ثانیه هم تهیه کند این قابلیت   برای زمان هایی است که تنها هستید و نمی توانید بطور صحیح میزان ضد آفتاب را تعیین کنید .

دوربین Sunscreenr ضد آب و ضد  نفوذ شن و ماسه  بوده و برای استفاده آن در کنار ساحل ها یا استخر ها هیچ مشکلی وجود ندارد.مصرف باتری دستگاه  بسیار پایین بوده و با یک بار شارژ از طریق یو اس بی تا چند روز کار خواهد کرد.

 

منبع     kickstarter

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا