Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

نگاهی به طراحی مفهومی خانه‌های درختی و هیجان انگیز بلو فارست

قبل از توضیح در مورد طراحی مفهومی خانه‌های درختی باید گفت که با توسعه ساختار طراحی و معماری ممکن است به زودی رویای کسانی که دوست دارند مثل پرنده ها توی لانه های درختی زندگی کنند، برآورده شود. کاری که مهندسین و مشاوران شناخته شده شرکت خانه درختی بلو فارست به تازگی با ارائه طرحی از خانه های درختی رونمایی کرده است. با میهن پست همراه شوید.

به عباراتی دیگر شرکت خانه‌های درختی بلو فارست، با ارائه طراحی مفهومی خانه‌های درختی هیجان انگیز و یا بهتر بگوببم یک سری خانه درختی چند میلیون پوندی با فضای استراحتی که به ساکنینش امکان پیوستگی با طبیعت را فراهم می کند، این روزها مورد توجه خاص معماران و علاقه مندان به طبیعت قرار گرفته است.

در این میان و به گفته مجری طرح خانه درختی بلوفارست قرار است این خانه‌های درختی و یا بهتر بگوییم لانه های شاعرانه و حساس به محیط زیست در میان پارک رابین هیل کانتری در جزیره وایت انگلستان نصب شود.
طرح مفهومی خانه درختی Nesting که توسط نماهای چشم نواز دره رابین هیل احاطه شده است، متشکل از ۱۳ خانه درختی طبیعی، ۱۱غرفه چوبی و ۴۰ چادر فصلی گیره ای می باشد. طراحی خانه درختی چوبی بلو فارست با الهام از لانه های شگفت انگیز و پیچیده ای ساخته شده است که پرندگان بافنده می سازند.

به گفته اندی پاین، موسس شرکت بلو فارست و مجری طرح مفهومی خانه‌های درختی :

هر کدام از خانه های درختی نسبت به دیگری، تفاوتی اندک دارند و هرکدام از آن ها با رعایت فواصل معینی در میان جنگل نصب خواهند شد، مثلا به شکلی چرخیده یا به پایین دره فرو رفته و یا در میان پوشش تاج درختان اطراف قرار خواهند گرفت. خانه های درختی همانند خوشه ای میوه درعین شباهت، به هم یکسان نیستند. بلکه به این منظور خلق شده اند که همدیگر را تکمیل کنند و وقتی آنها را با همدیگر به شکل مجموعه‌ مشاهده می کنیم مکمل به نظر می رسند که به صورتی کاملا هماهنگ در میان چشم انداز جنگل قرار می گیرند.

بد نیست بدانید که بلو فارست با همکاری تاتی همر دست به ساخت حداقلیو نصب این ساختمان ها در چشم انداز طبیعی خواهد زد. خانه های درختی انحنادار مزبور تقریباً تماماً پوشیده از توفال هایی از جنس سدر هستند که اصولا این پوشش در نوع خود درجه یک بوده و از منابع پایدار بدست آمده اند، که به مرور زمان زنگار سبز نقره ای طبیعی بر رویشان رشد می کند تا خودش را با طبیعت همسان کند چرا که استفاده از سدر میتواند به ترکیب خانه های درختی با محیط طبیعی کمک کند.

با هم در میهن پست تصاویری از این طرح مفهومی خانه های درختی بلو فارست را تماشا می کنیم.

منبع: blueforest

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا