Mihanpostموبایل و تبلت

آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی گلکسی اس ۸

سامسونگ با عرضه گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس دو مدل از بهترین گوشی های هوشمند سال را وارد بازار کرده است. اما در این دو گوشی دکمه بازگشت به خانه وجود ندارد به همین دلیل قصد داریم در این مطلب آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی گلکسی اس ۸ و مدل پلاس آن را ارائه کنیم . درادامه با میهن پست همراه شوید .

اسکرین شات گرفتن در گوشی های جدید سامسونگ کمی متفاوت تر از انجام این کار در سایر گوشی ها است حتی بطوریکه برای بسیاری از کاربران این گوشی ها به سوالی بزرگ تبدیل شده است . البته علت آن نیز در عدم وجود دکمه بازگشت به خانه می باشد. سامسونگ در طراحی گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس دکمه فیزیکی بازگشت به صفحه اصلی را بطور کامل حذف کرده است و به جای آن یک دکمه لمسی روی گوشی طراحی کرده .

در بسیاری از گوشی های اندرویدی شما می توانید با نگه داشتن دکمه بازگشت به صفحه اصلی و فشار همزمان دکمه های خاموش یا روشن، از صفحه گوشی یک اسکرین شات تهیه کرده و آن را در گالری خود ذخیره کنید. اما برای اسکرین شات گرفتن در گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تنها کافیست :

دکمه خاموش – روشن کردن صفحه را همزمان با دکمه کم کردن صدا فشار دهید.

اسکرین شات

با بکارگیری روش بالا سه گزینه مقابل شما ظاهر خواهد شد، مورد اول برای گرفتن اسکرین شات بصورت غلطکی است که برای عکس گرفتن از صفحات وب کاربرد داشته و می تواند اسکرین شات هایی را از لیست های طولانی تهیه کند اما گزینه دوم برای برش تصویر بخشی از موارد موجود در صفحه نمایش بکار می رود که به وسیله آن به سادگی می توانید از اسکرین شات تهیه کنید . در گزینه سوم شما می توانید از صفحه گوشی عکس بگیرید و بصورت سریع آن را ویرایش کنید که این مورد نیز می تواند بسیار کاربردی باشد .

اسکرین‌ شات یا نماگرفت، تصویری است که توسط رایانه برای ثبت بخش‌ های نمایان نشان‌ داده‌ شده در نمایشگر، تلویزیون، یا دیگر افزاره‌ های خروجی بصری، گرفته می‌ شود. نماگرفت معمولاً تصویری دیجیتال است که توسط سیستم‌ عامل میزبان یا نرم‌ افزاری که بر روی رایانه در حال اجراست گرفته می‌ شود، هرچند که ممکن است با دوربین یا افزاره‌ ای که خروجی ویدیوی نمایشگر (همچون DVR) را دریافت می‌ کند، نیز گرفته شده باشد.نماگرفت به منظور نشان‌ دادن یک برنامه، مسئلهٔ مشخصی که کاربر با آن مواجه شده یا برای نمایش خروجی نمایشگر به دیگران یا بایگانی آن، و یا نمایش کاری که در رایانه‌ تان انجام می‌ دهید استفاده می‌ شود.

اگر شما نیز روش دیگری برای گرفتن اسکرین شات  در گوشی های گلکسی اس ۸  و گلکسی اس ۸ پلاس می شناسید از قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید .

منبع    androidcentral

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا