گوناگون

آیین احیای شب قدر در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

81241989 5830720

به گزارش ایرنا، این آیین شب گذشته با قرائت کلام الله مجید آغاز شد و با اجرای برنامه های پرفیضی همچون قرائت دعاهای افتتاح، جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی تا ساعت دو و 30 دقیقه بامداد امروز ادامه یافت.

در این آیین معنوی انبوه جمعیت شرکت کننده با مرثیه سرایی و نوحه خوانی یکی از مداحان اهل بیت(ع) همراهی کرده و با اندوهی وصف ناپذیر بر مظلومیت اول مولود کعبه اشک ماتم ریختند.

استقبال مردم قم از احیای این شب نورانی به قدری بود که تمامی صحن ها، رواق ها، شبستان های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و خیابان های اطراف مملو از جمعیت شده بود؛ حضور نسل جوان و تضرع خالصانه آنها به درگاه احدیت از جمله جلوه های قابل توجه این آیین معنوی به شمار می رفت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین با اشاره به اهمیت شب های قدر، گفت: مؤمنان در این شب ها با استغفار به درگاه خداوند متعال برای رفع و دفع آلودگی ها و گناهان از خود تلاش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدˈمحمد سعیدیˈ با بیان اینکه استغفار همیشه خوب و قابل پذیرش به درگاه خداوند است، افزود: برخی زمان ها، مکان ها و حتی اشخاص نقش مهمی در پذیرش توبه و قبول درخواست بخشش گناهان از خداوند متعال دارند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از این زمان ها، اضافه کرد: خداوند این ماه و بویژه شب های احیا و وقت سحر آن را برای توبه بندگان خود قرار داده و از آنها برای انجام این کار دعوت کرده است.

سعیدی همچنین انجام دعای دسته جمعی را یکی از موقعیت های خوب برای اجابت دعا عنوان کرد و افزود: خداوند اجتماع مؤمنان را بسیار دوست دارد؛ بویژه اینکه این جماعت برای امور خیری همچون قرآن بر سر گرفتن، عزاداری برای اهل بیت(ع)، توبه و زیارت بقاع متبرکه باشد.

وی افزود: وقتی انسان مؤمن توبه را وسیله ای برای بخشش خداوند قرار می دهد، در آن حالت شرمندگی و تنفر از گناه ایجاد می شود که در نزد خداوند از ارزش فراوانی برخوردار است.

سعیدی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای اشاعه فساد و فحشا در جامعه از طریق ماهواره و اینترنت، خاطر نشان کرد: آنچه که دشمنان را طبق گفته خودشان بیش از همه ناراحت کرده، این است که جوانانی که فریب دشمنان را خورده و تحت تأثیر برنامه های آنها قرار می گیرند، بلافاصله از کار خود پشیمان می شوند.

بر اساس این گزارش، آیین های احیای مشابهی نیز در مساجد، تکایا و مسجد مقدس جمکران در استان قم برگزار شد.ک/2

7403**7404**1504

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا