گوناگون

خیل عظیم زائران و مجاوران حرم منور رضوی در غم شهادت امام علی (ع) به عزاداری پرداختند

81241988 5830719

به گزارش ایرنا ، مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی برگزار شد و میلیونها زائر و مجاور در مصیبت شهادت مظلومانه آن امام همام اشک ماتم ریختند.

پیش از این مراسم دسته های عزاداری و مردم ولایتمدار نیز با تشرف به حرم مظهر رضوی شهادت امام علی (ع) را به پیشگاه فرزندشان ، امام هشتم (ع) تسلیت گفتند.

حضور عزاداران مولای متقیان در حرم منور رضوی آنچنان گسترده بود که در ساعات اولیه امشب تمامی صحن ها و رواقهای این مکان قدسی مملو از جمعیت شد و در ساعت 21 امشب همه ورودی های آن مسدود گردید.

در این مراسم همچنین آیین دومین شب از شبهای قدر نیز گرامی داشته شد و شرکت کنندگان با زمزمه دعای پر فیض جوشن کبیر ، از خداوند ظلب بخشایش نمودند.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی حضور داشت ، یکی از سخنرانان و واعظان معروف کشور در مورد اهمیت شب قدر و شهادت امام علی (ع) نیز مطالبی بیان کرد .

حجت الاسلام ناصر رفیعی گفت: شب قدر ، شب تحول و تغییر است و فرصتی است که پرونده خود را مرور نموده و از ذات اقدس الهی بخواهیم که گناهان ما را ببخشاید.

وی به شرایط تغییر و تحول در انسانها اشاره کرد و افزود : معجزه نیت ، تولد مجدد، معجزه اعداد و اصل تغییر و تحول چهار اصلی است که می تواند انسان را به سعادت برساند و او را در زمره مجاهدان در راه خدا نیز قرار دهد.

مراسم شب قدر و شهادت امیر مومنان علی (ع) در سایر اماکن و منازل شهر مشهد و شهرستانهای استان خراسان رضوی برگزار شد و میلیونها عزادار در مصیبت اول مظلوم عالم امام علی (ع) به عزاداری پرداختند.

659

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا