گوناگون

تربت پاک شهدا، میقات عشق عاشقان شیرخدا

81241981 5830735

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در شب ماتم شهادت همای رحمت،شمار زیادی از مردم خداجوی و شهید پرور کهگیلویه وبویراحمد با برپایی آیین های احیا در جوار تربت پاک شهدا، این میراث داران خونین فام بوستان ولایت،معنویت محافل این شب نورانی را دوچندان کرده اند.

کهگیلویه وبویراحمد یک هزار و800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و بسیاری از خانواده های معظم شهدا هم اکنون در حال برپایی محافل دعای شب قدر در کنار تربت این لاله های واژگون خود هستند.

اینجا محافل قدر در میقات عشق به شهدا مملو از یاد خداست ، زلال جاری اشک ها چه زیباست و ناله های مادران شهدا که در رثای مظلومیت حیدر کرار آنگاه که به قاب عکس پرستوهای خونین فام خود خیره می شوند، چه سخت و جانسوز است.

اینجا نماد عینی پیوند عشق با ولایت است و تمسک به شهدا در شب قدر زیباترین نماد ولایتمداری است ، همان سیره ی نیکویی که امام راحل فرمودند: شهدا شمع محفل هدایتند.

هم اکنون در جای جای استان کهگیلویه وبویراحمد محافل شب قدر با حضور مومنان پرقدر برپاست و آیین های ماتم در رثای شهادت مظلومانه امام اول شیعیان با رودی از حزن و ماتم تجلی زیباترین جلوه های بندگی و دلدادگی عاشقان خاندان عصمت طهارت (ع) است.

برپایی محافل نورانی دعای جوشن کبیر،اقامه نماز، آیین تاج قرآن به سرگیری بویژه در مساجد و حسینیه های شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت با استقبال چشگمیر آحاد مردم از زن و مرد،پیر و جوان، کودک و نوجوان مواجه شده است، بگونه ای که برخی محافل با کمبود جا مواجه شده است.

برپایی سفره های افطاری و سحری در کهگیلویه وبویراحمد یکی از زیباترین برکات ماه مبارک رمضان بویژه آیین های شب قدر است که خوانی سخاوت و رافت را در خود تجلی می کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از برپایی محافل شب قدر در 500 مسجد این استان خبر داد و گفت: آیین های شب قدر زیباترین جلوه ی پیوند عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با ولایت است.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی از شب قدر به عنوان شب رحمت و شب بصیرت یاد کرد و افزود:محافل شب قدر با اعزام 500روحانی به شهرها و روستا با استقبال پرشور مردم ویژه جوانان پرباردر حال برگزاری است.

هم اینک آیین های دومین شب قدر که از شامگاه در مساجد و حسینیه ها آغار شده است با ترنم زمزمه های نورانی قرآن، دعا ،ذکر تسبیح حضرت فاطمه (س)،صف های طولانی نماز ، اعمال شب قدر و ماتم سرایی در رثای شهادت مظلومانه مولای متقیان ادامه دارد.

671

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا